Απάντηση στην προηγούμενη, επί ΣΥΡΙΖΑ, ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που δηλώνει ότι επί των ημερών της το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής «Ρίο-Πάτρα» είχε δρομολογηθεί με υπογειοποίηση στο τμήμα «Ρίο-Αγ. Διονύσιος» και ότι διεξήγαγε κι όλες τις αναγκαίες τεχνικές προμελέτες και τη σχετική μελέτη κόστους-οφέλους, δίνει η ΕΡΓΟΣΕ.
Απάντηση στην προηγούμενη, επί ΣΥΡΙΖΑ, ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που δηλώνει ότι επί των ημερών της το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής «Ρίο-Πάτρα» είχε δρομολογηθεί με υπογειοποίηση στο τμήμα «Ρίο-Αγ. Διονύσιος» και ότι διεξήγαγε κι όλες τις αναγκαίες τεχνικές προμελέτες και τη σχετική μελέτη κόστους-οφέλους, δίνει η ΕΡΓΟΣΕ.
Όπως σημειώνει, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική, καθώς:
«- Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός αφορούσε αποκλειστικά και μόνο προμελέτες, οι οποίες είναι εξαιρετικά ελλιπείς και προβληματικές και σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση, πόσο μάλλον την υλοποίηση του έργου.
- Μέχρι σήμερα δεν είχε προετοιμαστεί ούτε είχε υποβληθεί φάκελος μεγάλου έργου, ως προβλέπεται για έργα που κοστολογούνται άνω των 75 εκατ. ευρώ. Χωρίς την ύπαρξη ενός τέτοιου φακέλου, ένα έργο δεν μπορεί ούτε να εγκριθεί, αλλά ούτε και να ενταχθεί στην προγραμματική περίοδο.
- Τέλος, μέχρι και την ανάληψη της νέας διοίκησης τον Οκτώβριο του 2019, η ΕΡΓΟΣΕ δεν είχε προχωρήσει σε καμία απολύτως δημοπράτηση του έργου».
Η ΕΡΓΟΣΕ δηλώνει πως υπό την παρούσα διοίκηση ακολουθεί από την πρώτη στιγμή την ενδεδειγμένη διαδικασία, μεριμνώντας για το σύνολο των παραμέτρων του έργου. Σε αυτό το πλαίσιο, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η συνολική μελέτη ανάλυσης κόστους - οφέλους, που μέχρι σήμερα δεν είχε ολοκληρωθεί, και η οποία αναμένεται να παραληφθεί από την υπηρεσία μας εντός των επόμενων δύο μηνών.
Παράλληλα, βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με την Ομάδα JASPERS (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΕΙΒ, ΕBRD, KfW), τα στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής και της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου.
Η ΕΡΓΟΣΕ σημειώνει πως, «μακριά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες», προχωρά μεθοδικά και με πλήρη διαφάνεια, στην ωρίμανση αυτού του στρατηγικού έργου, με στόχο την ταχύτερη υλοποίησή του, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και της χώρας.
Όπως επισημαίνει, η σιδηροδρομική γραμμή «Ρίο-Πάτρα» αποτελεί ένα έργο στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο για την Πάτρα, αλλά για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Είναι, όμως, κι ένα έργο με σημαντικές τεχνικές απαιτήσεις, καθώς θα διέρχεται από πυκνοκατοικημένες οικιστικές περιοχές, αλλά και από μια ζώνη που συνδέει τον κεντρικό ιστό της πόλης των Πατρών με το θαλάσσιο μέτωπο και το λιμάνι της. «Η ενδελεχής μελέτη όλων των παραμέτρων του, αλλά κι ο εξονυχιστικός διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες και τους αυτοδιοικητικούς φορείς είναι εκ των ων ουκ άνευ για την επιτυχή και βέλτιστη ολοκλήρωσή του, προκειμένου να προάγει την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής» αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ.