Αντιμέτωπη με αισθητή διόγκωση των ζημιών της ήρθε η αεροπορική εταιρεία Air France-KLM το πρώτο τρίμην του έτους, αφού η πανδημία του νέου κορωνοϊού και τα περιοριστικά μέτρα έχουν αθηλώσει χιλιάδες αεροσκάφη ανά τον κόσμο. Η σημερινή κρίση θεωρείται η πλέον επώδυνη στην ιστορία για τους αερομεταφορείς.
Αντιμέτωπη με αισθητή διόγκωση των ζημιών της ήρθε η αεροπορική εταιρεία Air France-KLM το πρώτο τρίμην του έτους, αφού η πανδημία του νέου κορωνοϊού και τα περιοριστικά μέτρα έχουν αθηλώσει χιλιάδες αεροσκάφη ανά τον κόσμο. Η σημερινή κρίση θεωρείται η πλέον επώδυνη στην ιστορία για τους αερομεταφορείς.
Το πρώτο τρίμηνο η γαλλο-ολλανδική εταιρεία εμφάνισε ζημίες ύψους 1,8 δισ. ευρώ έναντι ζημιών 324 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Στο ποσό περιλαμβάνονται 455 εκατομμύρια ευρώ για αγορά καυσίμων που δεν καταναλώθηκαν εξαιτίας της κρίσης.
Ο οικονομικός διευθυντής τόνισε ότι ενώ η χρονιά είχε ξεκινήσει πολύ καλά, με θετικό απολογισμό για τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο, η καθίζηση της αεροπορικής κίνησης τον Μάρτιο ήταν αρκετή για να οδηγήσει σττα αποτελέσματα αυτά. Το δεύτερο τρίμηνο θα είναι ακόμη πιο δύσκολο. Ενώ τον Μάρτιο η κίνηση μειώθηκε 35% στο δεύτερο τρίμηνο υπολογίζεται ότι θα κάνει βουτιά έως και 95%.
Η AirFrance KLM αναμένεται να λάβει σωσίβιο ύψους 7 δισ. ευρώ από το γαλλικό κράτος, που είναι μέτοχός της. Το 2021 αναμένεται να προχωρήσει σε αναδιαμόρφωση του στόλου του, προαναγγέλλει μείωση της χωρητικότητας «κατά τουλάχιστον 20%» σε σχέση με το επίπεδο προτού ξεσπάσει η κρίση, το 2019.
Η διοίκηση βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τα συνδικάτα καθώς ετοιμάζει απολύσεις. Άλλες εταιρείες του τομέα έχουν ήδη εξαγγείλει χιλιάδες. Αθροιστικά, οι θέσεις εργασίας που θα περικόψουν οι British Airways, Ryanair και Virgin Atlantic ανέρχονται σε 18.000.