Την πεποίθηση ότι η Jumbo είναι ίσως η πιο προετοιμασμένη εταιρεία για να διατηρήσει τη βιωσιμότητά της στην μετά Covid-19 εποχή λόγω του επιχειρηματικού μοντέλου και της ρευστότητας που διατηρεί (ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 315 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019) εξέφρασε ο επικεφαλής του ομίλου Ευάγγελος Απόστολος Βακάκης μιλώντας σε αναλυτές, στο πλαίσιο conference call που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα.
Την πεποίθηση ότι η Jumbo είναι ίσως η πιο προετοιμασμένη εταιρεία για να διατηρήσει τη βιωσιμότητά της στην μετά Covid-19 εποχή λόγω του επιχειρηματικού μοντέλου και της ρευστότητας που διατηρεί (ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 315 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019) εξέφρασε ο επικεφαλής του ομίλου Ευάγγελος Απόστολος Βακάκης μιλώντας σε αναλυτές, στο πλαίσιο conference call που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα.
«Ελπίζουμε στο καλύτερο σενάριο αλλά προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο» είπε ο κ. Βακάκης, που χρησιμοποίησε μάλιστα τη φράση που πρόσφατα χρησιμοποίησε και ο οικονομολόγος Νουριέλ Ρουμπινί για να περιγράψει την επερχόμενη ύφεση, ήτοι «τέλεια καταιγίδα» εξηγώντας ότι η επιβίωση της εταιρείας σε πορεία κερδοφόρα είναι μονόδρομος μετά το 2020, που είναι μια «χαμένη χρονιά». Ο κ. Βακάκης δεν διακινδύνευσε εκτιμήσεις λόγω της αβεβαιότητας για την εξέλιξη της πανδημίας τους επόμενους μήνες και πιθανή επιστροφή κύματος νοσούντων το φθινόπωρο, καθώς αυτές οι εξελίξεις θα έχουν συνέπειες στην κατανάλωση.
Ήταν κατηγορηματικός όταν ρωτήθηκε αν προτίθεται να κλείσει κάποια καταστήματα λόγω της κρίσης σημειώνοντας πως «όταν είσαι σε πόλεμο, πρέπει να έχεις παρατεταγμένες όλες τις δυνάμεις σου» εξηγώντας ότι τα κόστη λειτουργίας είναι ελεγχόμενα ενώ από τα 80 καταστήματα του δικτύου τα 35 είναι με ενοίκιο, το οποίο όμως δεν καταβάλλεται τους μήνες του lockdown λόγω των ειδικών όρων στις συμβάσεις έχουν συναφθεί.
Σχετικά με τη διαχείριση του στοκ, δεδομένου ότι τα εμπορεύματα της Πασχαλινής περιόδου έμειναν αδιάθετα, ποσοστό 25% αντιμετωπίζεται ως πλεονάζον ενώ από τα εποχιακά είδη τα καλοκαιρινά αναμένεται να διατεθούν σε ποσοστό 50% και τα σχολικά σε 60%. Ειδικότερη αναφορά έκανε ο κ. Βακάκης στο e-shop που διπλασίασε τις πωλήσεις του στην τοπική αγορά την περίοδο του lockdown ενώ εξέφρασε επιφυλάξεις για το αν αυτή η τάση θα διατηρθεί τους επόμενους μήνες. Πάντως η εταιρεία θα επενδύσει στο online κανάλι, στην Κύπρο εντός του 2020, και στη Ρουμανία το 2021 ενώ θα επενδύσει και σε επέκταση του δικτύου φυσικών καταστημάτων όταν το επιτρέψου οι συνθήκες αξιοποιώντας επενδυτικές ευκαιρίες, ειδικά στη Ρουμανία.
naftemporiki.gr