Η ματαίωση παραγγελιών, η βουτιά της παραγωγή και οι απώλειες θέσεων εργασίας οδήγησαν σε βαθιά ύφεση της ελληνικής μεταποίησης τον Απρίλιο, και τη δραστηριότητα να συρρικνώνεται με τους ταχύτερους ρυθμούς των 21 τελευταίων ετών.
Η ματαίωση παραγγελιών, η βουτιά της παραγωγή και οι απώλειες θέσεων εργασίας οδήγησαν σε βαθιά ύφεση της ελληνικής μεταποίησης τον Απρίλιο, και τη δραστηριότητα να συρρικνώνεται με τους ταχύτερους ρυθμούς των 21 τελευταίων ετών.
Ο δείκτης PMI της Markit για την επιχειρηματική δραστηριότητα στην ελληνική μεταποίηση υποχώρησε στο 29,5 στις αρχές του δευτέρου τριμήνου, από 42,5 του Μαρτίου, στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 1999, τότε που άρχισε η συλλογή στοιχείων. Ο δείκτης έχει υποχωρήσει ακόμη πιο βαθιά κάτω από το όριο του 50, που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση της δραστηριότητας.
«Οι επιπτώσεις από τη κλιμάκωση της κρίσης του Covid-19 είναι αισθητές στο μεταποιητικό τομέα της Ελλάδας. Η παραγωγή και νέες παραγγελίες μειώθηκαν με τους ταχύτερους ρυθμούς 21 ετών, στον απόηχο των τα έκτακτων μέρων lockdown και το προσωρινού «λουκέτου» εργοστασίων», αναφέρει ο Σιάν Τζόουνς, οικονομολόγος της IHS Markit.
H δραματική συρρίκνωση της δραστηριότητας έρχεται σε αντίθεση με τις θετικές προοπτικές και την ανάπτυξη στις αρχές του έτους. Η αβεβαιότητα έχει βυθίσει την επιχειρηματική εμπιστοσύνη στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Ιούλιο του 2015 όπως δείχνει η έρευνα.
Η «βουτιά» της ζήτησης, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό,αλλά και τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα οδήγησαν σε μεγάλη πτώση της παραγωγής, «μην αφήνοντας άλλη επιλογή για τις επιχειρήσεις από το να απολύσουν εργαζομένουςμε τους ταχύτερους ρυθμούς στην ιστορία», αναφέρει ο κ. Τζόουνς της Markit.
naftemporiki.gr