Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 24 Απριλίου 2020 10:14

Τρικυμία στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

Νέα τρικυμία αναμένεται να προκαλέσει στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου η πανδημία του κορωνοϊού, καθώς η ζήτηση θα μειώνεται, ενώ από την άλλη πλευρά η προσφορά μεταφορικής ικανότητας (dwt) παραμένει ισχυρή. Όπως αναφέρει ο αναλυτής της Bimco Πίτερ Σαντ, κατά την τελευταία δεκαετία η αναπτυσσόμενη συνεχώς παγκόσμια οικονομία επέτρεψε την ισχυρή ανάπτυξη των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, με τη ζήτηση για μεταφορές να μην ήταν ποτέ υψηλότερη.

Από την έντυπη έκδοση

Νέα τρικυμία αναμένεται να προκαλέσει στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου η πανδημία του κορωνοϊού, καθώς η ζήτηση θα μειώνεται, ενώ από την άλλη πλευρά η προσφορά μεταφορικής ικανότητας (dwt) παραμένει ισχυρή. Όπως αναφέρει ο αναλυτής της Bimco Πίτερ Σαντ, κατά την τελευταία δεκαετία η αναπτυσσόμενη συνεχώς παγκόσμια οικονομία επέτρεψε την ισχυρή ανάπτυξη των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, με τη ζήτηση για μεταφορές να μην ήταν ποτέ υψηλότερη.

Ωστόσο, τα οφέλη αυτής της ανάπτυξης έχουν περιοριστεί λόγω του ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία τίθεται σε κίνδυνο από την παραγγελία πάρα πολλών πλοίων. Επίσης με την πανδημία του κορονοϊού να πλήττει τις οικονομίες τη δεκαετία που μόλις ξεκίνησε ο κόσμος έχει εισέλθει σε μια άνευ προηγουμένου ύφεση, με τη ναυτιλία να αντιμετωπίζει μια νέα πρόκληση.

Ο κ. Σαντ επιχειρεί μία προσέγγιση της προσφοράς και ζήτησης στη διάρκεια της δεκαετίας 2010- 2019 από όπου προκύπτει ότι η προσφορά χωρητικότητας αυξήθηκε πολύ περισσότερο από τη ζήτηση και αυτό καθόρισε την εικόνα των ναύλων την εξεταζόμενη περίοδο.