Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 21 Απριλίου 2020 07:46

Στα ρηχά οι ενισχύσεις της ακτοπλοΐας

Ισχνή χαρακτηρίζεται από ακτοπλοϊκούς κύκλους η οικονομική ενίσχυση που θα λάβουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δρομολογούν αυτήν την περίοδο πλοία στο Αιγαίο και στο Ιόνιο πέλαγος, καθώς η αποζημίωση που θα λάβουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέχρι τέλους Απριλίου ανέρχεται σε μόλις 1,6 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν ήδη υποστεί ζημίες πάνω από 20 εκατ. ευρώ από τα μέσα Μαρτίου που ξεκίνησαν τα μέτρα περιορισμού της επιβατικής κίνησης από και προς τα νησιά.
 

Από την έντυπη έκδοση

Ισχνή χαρακτηρίζεται από ακτοπλοϊκούς κύκλους η οικονομική ενίσχυση που θα λάβουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δρομολογούν αυτήν την περίοδο πλοία στο Αιγαίο και στο Ιόνιο πέλαγος, καθώς η αποζημίωση που θα λάβουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέχρι τέλους Απριλίου ανέρχεται σε μόλις 1,6 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν ήδη υποστεί ζημίες πάνω από 20 εκατ. ευρώ από τα μέσα Μαρτίου που ξεκίνησαν τα μέτρα περιορισμού της επιβατικής κίνησης από και προς τα νησιά.

Τα παραπάνω μεγέθη προκύπτουν από υπολογισμούς των ακτοπλοϊκών εταιρειών με βάση τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων, αλλά και το περιεχόμενο των δύο κυβερνητικών αποφάσεων που καθορίζουν πώς θα αποζημιωθούν τα πλοία της ακτοπλοΐας που πραγματοποιούν πλόες, αυτήν την πρωτοφανή για τη χώρα περίοδο, στο Αιγαίο και στο Ιόνιο πέλαγος.

Εξυπηρέτηση 34 γραμμών

Υπενθυμίζεται ότι το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει την εξυπηρέτηση 34 ακτοπλοϊκών γραμμών, με δρομολόγια από καθημερινά έως και μία ή δύο φορές την εβδομάδα και τα οποία θα ενταχθούν, εφόσον οι επιχειρήσεις που τα εκτελούν το επιθυμούν, σε καθεστώς άγονων γραμμών. Το συνολικό μίσθωμα μέχρι τέλους Απριλίου, που λήγει η πρώτη φάση των μέτρων περιορισμού, ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ συνολικά σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική