Tην πρώτη φάση του σχεδίου για τη μετάλλαξή της, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και της πολιτείας, ολοκλήρωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού όπως σημειώνει ο πρόεδρός της Ιωάννης Λιανός στο εισαγωγικό σημείωμά του στο ενημερωτικό δελτίο της επιτροπής για την περίοδο Δεκέμβριος 2019 - Μάρτιος 2020.
Tην πρώτη φάση του σχεδίου για τη μετάλλαξή της, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και της πολιτείας, ολοκλήρωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού όπως σημειώνει ο πρόεδρός της Ιωάννης Λιανός στο εισαγωγικό σημείωμά του στο ενημερωτικό δελτίο της επιτροπής για την περίοδο Δεκέμβριος 2019 - Μάρτιος 2020.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού ολοκληρώθηκαν τα εξής:
Δράσεις λόγω της πανδημίας COVID-19
Την περίοδο αυτή η Επιτροπή Ανταγωνισμού ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την λειτουργία της αγοράς, λόγω της πανδημίας COVID-19 και των ειδικών οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών, οι οποίες επιζητούσαν άμεση δράση και καινοτόμες ενέργειες.
Όπως σημειώνεται, «η Επιτροπή Ανταγωνισμού οφείλει να εξασφαλίσει ότι η παρούσα συγκυρία λόγω της ύπαρξης κρουσμάτων του ιού COVID-19 δεν θα αποτελέσει λόγο στρέβλωσης των συνθηκών του υγιούς ανταγωνισμού και εκμετάλλευσης των καταναλωτών. Το δίκαιο του ανταγωνισμού, σε Ενωσιακό και εθνικό επίπεδο, επιβάλλει στις επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν τις κοινωνικές και οικονομικές συγκυρίες, χαράσσοντας αυτόνομη εμπορική πολιτική με μέσα που δεν στρεβλώνουν και δεν νοθεύουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό και ανεξάρτητα η μία προς την άλλη. Επομένως, ενδεχόμενη επιδίωξη αύξησης ή διατήρησης των κερδών των επιχειρήσεων ή μετακύλισης οικονομικών βαρών στον καταναλωτή μέσα από παράνομες συμπράξεις θέτει σε κίνδυνο το δημόσιο συμφέρον και βλάπτει τον καταναλωτή, χωρίς κανένα αντισταθμιστικό όφελος για το κοινωνικό σύνολο».
Υπογραμμίζεται από την επιτροπή ότι «οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες για τη συνεχή παρακολούθηση των εξελίξεων, τη συλλογή στοιχείων και γρήγορης ανάλυσης τους με τη χρήση νέων τεχνολογιών οπτικοποίησης δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης, και τη στοχευμένη παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, έπειτα από ανάλυση των inter- market spillover effects για τις επηρεαζόμενες αλυσίδες αξίας και αγορές προϊόντων».
Υπενθυμίζεται ότι από τα μέσα Μαρτίου, η επιτροπή απέστειλε αιτήματα παροχής πληροφοριών σε 3.800 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, εισαγωγή και εμπορία υγειονομικού υλικού και συγκεκριμένα σε χειρουργικές μάσκες και γάντια μιας χρήσης, καθώς και άλλων προϊόντων όπως αντισηπτικά μαντηλάκια και αντισηπτικά διαλύματα, έτσι ώστε να προχωρήσει την ενδελεχή ανάλυση ολόκληρης της αλυσίδας αξίας και να αποφασίσει τυχόν περαιτέρω ελέγχους σε διάφορες κομβικές εταιρίες.
Η ενέργεια αυτή κρίθηκε απαραίτητη ως αποτέλεσμα των παραπόνων καταναλωτών και δημοσιευμάτων αφενός μεν αναφορικά με σημαντικές ανατιμήσεις στα εν λόγω προϊόντα στα διάφορα σημεία λιανικής πώλησης αφετέρου δε σχετικά με τις ελλείψεις των εν λόγω προϊόντων.
Όπως υπογραμμίζεται, «με την αποστολή χιλιάδων ερωτηματολογίων μέσω ηλεκτρονικού προγράμματος και εν συνεχεία γρήγορη ανάλυση των δεδομένων που συλλέχτηκαν μέσω εργαλείων data analytics, ώστε να αποφασισθούν περαιτέρω ενέργειες αποτελεί μία καινοτομία στον τρόπο με τον οποίο η επιτροπή εκπονούσε τις έρευνες της μέχρι σήμερα και δύναται να γενικευτεί σε όσους άλλους κλάδους και άλλες αγορές προϊόντων θεωρήσει ότι υπάρχουν ενδείξεις προβλημάτων στον ανταγωνισμό στο εγγύς μέλλον.
Η επιτροπή έχει επεκτείνει τις έρευνες και σε ορισμένους κλάδους της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων».
Πηγή: ΑΜΠΕ