Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 13 Απριλίου 2020 21:01

ΥΠΑΝ: Κατάσχεση αντισηπτικών και συνέχεια ελέγχων - Πρόστιμα 216.000 ευρώ στην αγορά

Συνολικά πρόστιμα 216.000 ευρώ επέβαλλε η  Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων μετά από 2.200 ελέγχους στην αγορά που διεξήγαγε από τις 16/03/2020 έως και σήμερα 13.04.2020. Κατασχέθηκε αδήλωτη ποσότητα αντισηπτικών. Δεν προκύπτει εναρμονισμένη πρακτική από τις εταιρείες ταχυμετφορών, ωστόσο, επιβλήθηκαν πρόστιμα για μονομερή αλλαγή τιμολόγησης.

Συνολικά πρόστιμα 216.000 ευρώ επέβαλλε η  Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων μετά από 2.200 ελέγχους στην αγορά που διεξήγαγε από τις 16/03/2020 έως και σήμερα 13.04.2020. 

Οι έλεγχοι παργματοποιήθηκαν σε εταιρείες διακίνησης και πώλησης υγειονομικού υλικού (μάσκες, αντισηπτικά, απολυμαντικά), σε εταιρείες  ταχυμεταφορών, σε πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων και σε καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, λαϊκές και παροχής υπηρεσιών.  Ειδικότερα σε ότι αφροά τις ταχυμεταφορές, αναφέρεται ότι μετά από καταγγελίες στο 1520 και στις ελεγκτικές υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για μονομερή αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ταχυμεταφορών, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι από κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και της Οικονομικής Αστυνομίας σε πέντε 5 εταιρείες του κλάδου και επεβλήθησαν πρόστιμα σε κάποιες από αυτές, ύψους 32.000 ευρώ για παραβάσεις των ΔΙΕΠΠΥ. Από την έρευνα δεν διαπιστώθηκαν ενδείξεις για αισχροκέρδεια και εναρμονισμένες πρακτικές.

Σήμερα δε μετά από σχετικό έλεγχο κατασχέθηκαν 10.945 λίτρα αντισηπτικών προϊόντων, για παράβαση των οριζόμενων στις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου Α’64-14.03.2020 και Α’75-30.03.2020. Η κάτοχος εταιρεία των κατασχεθέντων προϊόντων δεν προέβη στην έγκαιρη και έγκυρη δήλωση των αποθεμάτων όπως ορίζουν οι διατάξεις. Στην εταιρεία θα επιβληθεί και διοικητικό πρόστιμο. Η κατασχεμένη ποσότητα παραδόθηκε σε υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας για περαιτέρω αξιοποίηση από το δημόσιο σύστημα υγείας.

Το τηλεφωνικό κέντρο 1520 της ΓΓΕκΠΚ για το χρονικό διάστημα από 15.03.2020 έως 12.04.2020 δέχθηκε 64.746 κλήσεις εκ των οποίων 27.092, ήτοι 41,84%, επέλεξε να επικοινωνήσει με εκπρόσωπο, όπου και εξυπηρετήθηκε.