Μέτρα για κάλυψη των απαραίτητων εμπορικών αεροπορικών δρομολογίων, που θα διασφαλίσουν τη συνδεσιμότητα νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς οι επιπτώσεις της πανδημίας λόγω των ταξιδιωτικών απαγορεύσεων και του περιορισμού των μετακινήσεων οδηγούν σε αδιέξοδο τις αεροπορικές εταιρείες, επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών.
Από την έντυπη έκδοση
Μέτρα για κάλυψη των απαραίτητων εμπορικών αεροπορικών δρομολογίων, που θα διασφαλίσουν τη συνδεσιμότητα νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς οι επιπτώσεις της πανδημίας λόγω των ταξιδιωτικών απαγορεύσεων και του περιορισμού των μετακινήσεων οδηγούν σε αδιέξοδο τις αεροπορικές εταιρείες, επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών.
Οι τρεις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αναζητούν σανίδα σωτηρίας μέσω κρατικής χρηματοδότησης, καθώς παρά τα μέτρα περικοπής δαπανών που έχουν ήδη ληφθεί λόγω της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού, αναμένουν ότι θα δεν θα υπάρχει διαθέσιμη ρευστότητα το τελευταίο τέταρτο του έτους.
Οι αερομεταφορείς οι οποίοι δεν έχουν ξαναδεί τις πτήσεις να μειώνονται κατά 90%, ούτε την επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας να καταποντίζεται ακόμη και κατά 98% στα τέλη Μαρτίου, προβλέπουν ότι η αεροπορική βιομηχανία δεν θα μπορέσει να επιστρέψει στα προ κορονοϊού επίπεδα γρήγορα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα χρειαστούν μήνες έως ότου να αρθούν εντελώς οι παγκόσμιοι περιορισμοί και χρόνια μέχρι η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα.
Υπενθυμίζεται ότι μέσα σε 15 ημέρες ανεστάλησαν οι πτήσεις από/προς Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία, Βρετανία, Ολλανδία, Γερμανία, με την IATA να προβλέπει για την Ελλάδα πτώση 43% της επιβατικής κίνησης το 2020, απώλεια εσόδων 3 δισ. ευρώ και 192.000 χαμένες θέσεις εργασίας.