Η κρίση εξαιτίας του κορωνοϊού, με χαμένη παραγωγή χιλιάδων οχημάτων από το προσωρινό «λουκέτο» των εργοστασίων, αναγκάζει τη Renault να ζητήσει κρατική βοήθεια, ύψους έως και 5 δισ. ευρώ. Η βοήθεια θα δοθεί υπό τη μορφή δανείων με κρατικές εγγυήσεις, με τον γαλλικό όμιλο αυτοκινήτων να αποκλείει το ενδεχόμενο εθνικοποίησης.
Η κρίση εξαιτίας του κορωνοϊού, με χαμένη παραγωγή χιλιάδων οχημάτων από το προσωρινό «λουκέτο» των εργοστασίων, αναγκάζει τη Renault να ζητήσει κρατική βοήθεια, ύψους έως και 5 δισ. ευρώ. Η βοήθεια θα δοθεί υπό τη μορφή δανείων με κρατικές εγγυήσεις, με τον γαλλικό όμιλο αυτοκινήτων να αποκλείει το ενδεχόμενο εθνικοποίησης.
«Εργαζόμαστε πάνω στην ιδέα τραπεζικών δανείων τα οποία θα έχουν την εγγύηση του κράτους και θα αποπληρωθούν» διευκρίνισε ο πρόεδρος της Renault, Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, σε δηλώσεις στον ραδιοφωνικό σταθμό RTL. «Τα χρήματα θα μας βοηθήσουμε να ξεπεράσουμε αυτή τη δύσκολη περίοδο», πρόσθεσε.
Ο ίδιος διέψευσε σενάρια περί κρατικοποίησης, υπογραμμίζοντας ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Η Renault ανακοίνωσε χθες ότι καταργεί το μέρισμα ώστε να διατηρήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ρευστότητα, καθώς η προσωρινή αναστολή της παραγωγής επιδεινώνουν την οικονομική θέση του ομίλου. Ο κ. Σενάρ και η ασκούσα καθήκοντα διευθύνουσας συμβούλου Κλοτίλντ Ντελμπός, δέχθηκαν 25% μείωση αποδοχών τουλάχιστον έως το δεύτερο τρίμηνο.
O Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μπρούνο Λεμέρ, έχει δεσμευθεί για τη στήριξη εταιρειών όπως η Renault και η Air France-KLM, απειλώντας ταυτόχρονα να αφήσει χωρίς οικονομική βοήθεια τις εταιρείες που καταβάλλουν μερίσματα. Η κυβέρνηση του Παρισιού αποτελεί το μεγαλύτερο μέτοχο της Renault και όπως και οι υπόλοιπες χώρες, έχει δεσμευθεί ότι θα αφιερώσει αρκετά δισ. ευρώ για τη στήριξη των επιχειρήσεων.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από BBG