Μπορεί οι ναύλοι στα capes να ανέκαμψαν και για πρώτη φορά μετά τις 21 Ιανουαρίου να είναι και πάλι πάνω από τα 6.000 δολ., ποσό που θεωρείται ότι πλησιάζει το break even του πλοίου, όμως η αβεβαιότητα είναι το κύριο συναίσθημα που επικρατεί στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, αλλά και γενικότερα στη ναυτιλία. Η επιδημία του κορονοϊού επηρεάζει όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, όπως επίσης τις νέες ναυπηγήσεις και τις διαλύσεις των πλοίων.
Από την έντυπη έκδοση
Μπορεί οι ναύλοι στα capes να ανέκαμψαν και για πρώτη φορά μετά τις 21 Ιανουαρίου να είναι και πάλι πάνω από τα 6.000 δολ., ποσό που θεωρείται ότι πλησιάζει το break even του πλοίου, όμως η αβεβαιότητα είναι το κύριο συναίσθημα που επικρατεί στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, αλλά και γενικότερα στη ναυτιλία. Η επιδημία του κορονοϊού επηρεάζει όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, όπως επίσης τις νέες ναυπηγήσεις και τις διαλύσεις των πλοίων.
Σύμφωνα με την Bimco, η δραστηριότητα ανάθεσης συμβάσεων για νέες ναυπηγήσεις μειώθηκε, η δραστηριότητα στα διαλυτήρια που ήταν υψηλή περιορίζεται λόγω των νέων οδηγιών προστασίας από τον κορονοϊό που υιοθετούν τα κράτη, ενώ παράλληλα καθυστερούν και οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων από τα ναυπηγεία.
Ο κορονοϊός είναι τώρα το θέμα που κυριαρχεί στη ναυτιλία αντί των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τα καύσιμα χαμηλού θείου (ΙΜΟ 2020), σημειώνει ο αναλυτής της Bimco Πίτερ Σαντ και προσθέτει ότι οι προοπτικές της ζήτησης έχουν αποδυναμωθεί και η αβεβαιότητα έχει αυξηθεί σε όλους τους τομείς.
Αυτό που καταγράφεται είναι μια πιο αδύνατη προοπτική τόσο στις νέες ναυπηγήσεις όσο και στις διαλύσεις πλοίων, δύο τομείς που επηρεάζονται από τα μέτρα περιορισμού της πανδημίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις επεξεργασίες της Bimco, ο αριθμός νέων συμβολαίων ναυπήγησης ακολουθούσε μία πτωτική τάση από την αρχή του έτους η οποία όμως με την εμφάνιση του κορονοϊού επιδεινώθηκε.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους οι νέες παραγγελίες νεότευκτων μειώθηκαν κατά 55% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, καθώς μόνο 6,6 εκατ. dwt τοποθετήθηκαν για ναυπήγηση στους τρεις σημαντικότερους ναυτιλιακούς κλάδους (φορτηγά πλοία, δεξαμενόπλοια και containerhsips) έναντι 14,7 εκατ. dwt πέρυσι.