Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 08 Απριλίου 2020 11:29

Οκτώ στρεβλώσεις στα σούπερ μάρκετ

Κατά σχεδόν 6% ακριβότερο σε σχέση με το μέσο ευρωπαϊκό είναι το ελληνικό καλάθι τροφίμων στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με κλαδική ανάλυση που διενήργησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Βάσει της ανάλυσης αυτής, ο δείκτης επιπέδου τιμών στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα το 2018 είναι ο υψηλότερος σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη με αντίστοιχο δείκτη όγκου κατά κεφαλήν ΑΕΠ και διαμορφώθηκε σε επίπεδο κατά 5,9% υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Από την έντυπη έκδοση

Κατά σχεδόν 6% ακριβότερο σε σχέση με το μέσο ευρωπαϊκό είναι το ελληνικό καλάθι τροφίμων στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με κλαδική ανάλυση που διενήργησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Βάσει της ανάλυσης αυτής, ο δείκτης επιπέδου τιμών στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα το 2018 είναι ο υψηλότερος σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη με αντίστοιχο δείκτη όγκου κατά κεφαλήν ΑΕΠ και διαμορφώθηκε σε επίπεδο κατά 5,9% υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ειδικότερα, το 2018 στην κατηγορία Τρόφιμα, ο δείκτης του επίπεδου τιμών ήταν 105,9% για την Ελλάδα, ενώ ο δείκτης επιπέδου τιμών για τις επιμέρους κατηγορίες που εμπίπτουν στην κατηγορία Τρόφιμα διαμορφώθηκαν ως εξής: Ψωμί και Δημητριακά (114,5%), Κρέας (91,5%), Ψάρι (107,1%), Γάλα, τυρί και αυγά (134,2%), Έλαια και λίπη (118,7%), Φρούτα, Λαχανικά, Πατάτες (82,7%) και Άλλα τρόφιμα (139,1%).

Μεγαλύτερα κόστη

Όπως αναφέρεται στην ανάλυση, η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα πυκνότερα δίκτυα σούπερ μάρκετ στον κόσμο, γεγονός το οποίο, σύμφωνα με την Επιτροπή, δημιουργεί μεγαλύτερα κόστη στις επιχειρήσεις, αλλά ταυτόχρονα διευκολύνει την πρόσβαση του καταναλωτικού κοινού. Στις αρχές του 2020, λειτουργούσαν σχεδόν 4.800 εταιρικά καταστήματα, εκ των οποίων τα 2.850 ανήκαν στο δίκτυο μεγάλων αλυσίδων.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική