Απόλυτα προσηλωμένος στις προκλήσεις της επόμενης μέρας από την πανδημία του Covid-19, στέλνοντας αισιόδοξα μηνύματα για την πορεία των επενδύσεων στη χώρα μας, είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ταχυμεταφορών και logistics, DHL Express Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Ελευθέριος Σαμαράς.
Από την έντυπη έκδοση
Απόλυτα προσηλωμένος στις προκλήσεις της επόμενης μέρας από την πανδημία του Covid-19, στέλνοντας αισιόδοξα μηνύματα για την πορεία των επενδύσεων στη χώρα μας, είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ταχυμεταφορών και logistics, DHL Express Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Ελευθέριος Σαμαράς.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ν» ο κ. Σαμαράς, χωρίς να παραβλέπει τη δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται η οικονομία και η ελληνική αγορά, τονίζει ότι η Κίνα αρχίζει να ανακάμπτει σημαντικά και σταθερά. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ο CEO της DHL στις επενδύσεις που έχει εξαγγείλει η εταιρεία, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί όπως έχει προγραμματιστεί, με τη δημιουργία υπερσύγχρονου κέντρου διαλογής στο νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ.
Πόσο έχει επηρεάσει τις διεθνείς ταχυμεταφορές η παρούσα υγειονομική κρίση;
«Αντιλαμβανόμαστε όλοι πως η παγκόσμια οικονομία δοκιμάζεται σε σημαντικό βαθμό από αυτή την πρωτόγνωρη πρόκληση. Οι περισσότεροι κλάδοι αυτή τη στιγμή πλήττονται και είναι σαφές πως και οι μεταφορές έχουν επηρεαστεί.
Στην Ελλάδα, ξεκινήσαμε τη χρονιά θετικά σε όλους τους τομείς και μάλιστα με διψήφια ανάπτυξη σε αποστολές και έσοδο, όμως οι τελευταίες εξελίξεις έχουν ανακόψει αυτή την πορεία.
Σαφώς, υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, οι εταιρείες του κλάδου μας θα πρέπει να φανούν αξιόπιστοι και συνεπείς συνεργάτες, μα πρωτίστως υπεύθυνοι εργοδότες. Ας μην ξεχνάμε πως η διεθνής αεροπορική μεταφορά έχει γίνει πιο απαραίτητη από ποτέ και η DHL Express διαθέτει αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο δίκτυο παγκοσμίως, το οποίο δεν σταμάτησε να λειτουργεί ούτε μία ημέρα, στα πλαίσια φυσικά κάθε νομικής ρυθμιστικής διάταξης των χωρών».
Ποια είναι τα εμπορεύματα που διακινούνται περισσότερο αυτές τις ημέρες της καραντίνας;
«Βλέπουμε μία μεγάλη κίνηση στον φαρμακευτικό κλάδο συνολικά. Υλικό που σχετίζεται με την παγκόσμια υγειονομική κρίση όπως ιατροφαρμακευτικό ή προστατευτικό υλικό, τεστ κορονοϊού κτλ. Επίσης, παρατηρείται μεγάλη κίνηση και στις παραγγελίες από e-shop εξωτερικού, όπως σε ηλεκτρονικά είδη, βιβλία, παιχνίδια και άλλα. Τέλος, σημαντική είναι και η αύξηση κίνησης από ιδιώτες, οι οποίοι επιθυμούν να στείλουν αποστολές και δέματα σε συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα που βρίσκονται σε πληγείσες περιοχές».
Πόσο σας έχει επηρεάσει η καθήλωση των εμπορικών πτήσεων;
«Η κατάσταση έχει δυσκολέψει αρκετά για τις αερομεταφορές αν σκεφτούμε τους αυστηρούς περιορισμούς που υπάρχουν σε ορισμένες χώρες, την απόσυρση των περισσότερων εμπορικών πτήσεων και ως εκ τούτου τη μείωση των διαθέσιμων εμπορευματικών χώρων.
H DHL επιχειρεί αυτή τη στιγμή με τον ιδιόκτητο στόλο 260 αεροσκαφών, εκμεταλλευόμενη παράλληλα και χώρους άλλων διαθέσιμων αεροπορικών εταιρειών. Ταυτόχρονα, οι άνθρωποί μας επαναπρογραμματίζουν με ταχύτατους ρυθμούς, όπου απαιτείται, το πρόγραμμα των πτήσεών μας. Όλα αυτά, όπως καταλαβαίνετε, έχουν φτάσει τα κόστη μας σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Παρ’ όλα αυτά, ο σκοπός της εταιρείας μας “Ενώνουμε ανθρώπους, βελτιώνουμε ζωές”, είναι τώρα πιο ουσιαστικός από ποτέ και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, καθημερινά, για να τον κάνουμε πράξη».
Η εικόνα της Κίνας αυτή τη στιγμή;
«Η Κίνα, από την εικόνα που έχουμε κι εμείς στον κλάδο μας, φαίνεται να ανακάμπτει σημαντικά και σταθερά. Οι όγκοι κυρίως των εξαγωγών από Κίνα καθημερινά αυξάνουν και αυτό βέβαια αποτελεί ακόμη μία πρόκληση για το δίκτυό μας που προσπαθούμε να διαχειριστούμε. Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο άλλωστε, αφού, όπως γνωρίζετε, το μεγαλύτερο μέρος του υλικού που προωθείται εκτός συνόρων Κίνας αυτή τη στιγμή είναι υλικό υγειονομικής προστασίας ή ιατροφαρμακευτικό, που χρήζει ιδιαίτερης και άμεσης μεταχείρισης».
H επόμενη μέρα στις ταχυμεταφορές;
«Δεν μπορεί κανείς με βεβαιότητα να προβλέψει πώς θα είναι η επόμενη μέρα. Πιστεύω όμως πως μέσα από αυτή τη δοκιμασία μάθαμε και συνεχίζουμε να μαθαίνουμε πολλά.
Για παράδειγμα, η ευελιξία και η γρήγορη προσαρμογή των επιχειρησιακών λειτουργιών μας στις νέες συνθήκες ήταν αναμφίβολα ένα πολύ μεγάλο στοίχημα για εμάς. Στην Ελλάδα, το 95% του προσωπικού που έχει τη δυνατότητα να δουλέψει από το σπίτι το κάνει ήδη, ενώ η ίδια τακτική συναντάται και στην υπόλοιπη Ευρώπη, έχοντας αυτή τη στιγμή περισσότερους από 45.000 συναδέλφους στο πλαίσιο της τηλεργασίας.
Από την άλλη, η φύση της δουλειάς μας απαιτεί και κάποιους ανθρώπους στην πρώτη γραμμή: στον δρόμο, στα σημεία εξυπηρέτησης, στα κέντρα διαλογής. Εκεί η προτεραιότητά μας ήταν σαφής: διασφαλίζουμε εξαιρετικές υπηρεσίες για τον πελάτη, με προϋπόθεση όμως την ασφάλεια και την υγεία των ανθρώπων μας. Λάβαμε έγκαιρα και με αξιοσημείωτη ταχύτητα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας προκειμένου οι άνθρωποί μας να αισθάνονται κάθε μέρα ασφαλείς και να γυρνούν πίσω σε εμάς και τις οικογένειές τους υγιείς. Κλείνοντας, το μόνο βέβαιο είναι πως η επόμενη μέρα θα πρέπει να βρει την εφοδιαστική αλυσίδα σε ετοιμότητα και σε εκείνο το κομβικό σημείο οι ταχυμεταφορές θα παίξουν έναν σημαντικό ρόλο. Προκειμένου η αγορά να αποκτήσει ξανά πνοή, ο κλάδος των μεταφορών πρέπει να βρεθεί και πάλι στο προσκήνιο, με την ίδια συνέπεια. Άρα, σίγουρα, οι προκλήσεις για τον κλάδο μας θα συνεχιστούν».
Νέο κέντρο διαλογής στη Θεσσαλονίκη: το σχέδιο της επένδυσης θα προχωρήσει;
«Πράγματι, τον περασμένο Σεπτέμβριο ανακοινώσαμε τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου κέντρου διαλογής στο νέο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, μία επένδυση ύψους 7 εκατομμυρίων ευρώ.
Θα σας απαντήσω με μία μικρή αναδρομή στο 2015, στη δύσκολη χρονιά των capital controls στη χώρα μας. Τότε, η DHL Express Ελλάδος, εν μέσω μιας τέτοιας πρωτόγνωρης κρίσης για την Ελλάδα, ανακοίνωσε το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο στην ιστορία της, ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ. Το τριετές πλάνο αφορούσε την αναβάθμιση τους στόλου μας, την ανακαίνιση όλων των εγκαταστάσεών μας στην Ελλάδα και τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου κέντρου διαλογής στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας. Τρία χρόνια μετά, το 2018 εγκαινιάσαμε το νέο σημείο εξυπηρέτησής μας στην Πάτρα. Αυτό ήταν το τελευταίο έργο του πλάνου που ολοκληρώθηκε όπως ακριβώς είχε προγραμματιστεί. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα. Αναμφίβολα η πρόκληση αυτή τη στιγμή εκτείνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, όμως ο στόχος μας παραμένει ίδιος και θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί προκειμένου να φανούμε και πάλι συνεπείς».