Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 06 Απριλίου 2020 13:48

easyJet: Συρρίκνωση στόλου προτείνει ο Στέλιος Χατζηιωάννου

Tην ακύρωση σύμβασης ύψους 4,5 δισ. λιρών μεταξύ της easyJet και της Airbus για 107 επιπλέον αεροσκάφη προτείνει ο Στέλιος Χατζηιωάννου, ιδρυτής της easyJet και του ομίλου easyGroup, ως τον μόνο τρόπο για να διατηρηθεί η αξία για όλους τους μετόχους και όλους τους κατόχους των ομολόγων, την ώρα που η εταιρεία κινδυνεύει να μείνει χωρίς ρευστότητα μέχρι τον Αύγουστο, ίσως και νωρίτερα.

Tην ακύρωση σύμβασης ύψους 4,5 δισ. λιρών μεταξύ της easyJet και της Airbus για 107 επιπλέον αεροσκάφη προτείνει ο Στέλιος Χατζηιωάννου, ιδρυτής της easyJet και του ομίλου easyGroup, ως τον μόνο τρόπο για να διατηρηθεί η αξία για όλους τους μετόχους και όλους τους κατόχους των ομολόγων, την ώρα που η εταιρεία κινδυνεύει να μείνει χωρίς ρευστότητα μέχρι τον Αύγουστο, ίσως και νωρίτερα.

Όπως αναφέρει σε επιστολή του, η χρηματιστηριακή αξία της easyJet σήμερα κυμαίνεται γύρω στα 2 δισ. λίρες. Η οικογένεια Χατζηιωάννου κατέχει περίπου το 34% των μετοχών, ενώ το άλλο 66% είναι διασπαρμένο σε πολλούς μετόχους και συνταξιοδοτικά ταμεία. Θα επιδιώξει να επιτύχει τη στήριξη των μετόχων για τον τερματισμό της σύμβασης με την Αirbus. 

Σημειώνεται ότι η καθαρή λογιστική αξία των στοιχείων ενεργητικού της easyJet (καθαρές υποχρεώσεις) ανερχόταν σε 3 δισ. λίρες στις 30 Σεπτεμβρίου 2019 και υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία στην easyJet που δεν πρέπει να σπαταληθούν στην σύμβαση με την Airbus, κατά την άποψη του κ. Χατζηιωάννου.

Επικαλείται μεταξύ άλλων πρόβλεψη που δημοσίευσε ο χρηματιστής της easyJet (Neil Glynn στην Credit Suisse στις 2 Απριλίου 2020) ότι ο στόλος της easyJet θα επιστρέψει στους αιθέρες τον Ιούνιο, φέρνοντας κερδοφόρα έσοδα ύψους 1,5 δισ. λιρών τους καλοκαιρινούς μήνες. «Αυτό είναι καθαρή φαντασία», σημειώνει χαρακτηριστικά εξηγώντας ότι κάθε χώρα στην Ευρώπη έχει πλέον κλείσει τα σύνορά της σε αλλοδαπούς και κανείς δεν ξέρει πότε θα ανοίξουν ξανά. Ακόμα όμως και όταν συμβεί αυτό, κανείς δεν πιστεύει ότι οι άνθρωποι θα είναι πρόθυμοι για διεθνείς μετακινήσεις. Όπως σημειώνει, ο φόβος είναι πλέον χαρακτηριστικό της ανθρώπινης συμπεριφοράς και εξάλλου ακόμη και μετά τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων πολλές χώρες θα θέλουν να κρατήσουν μακριά τους ξένους ταξιδιώτες. 

«Νομίζω ότι η easyJet στο τέλος των εθνικών περιρισμών θα μοιάζει με μια start-up που προσπαθεί να βρει μερικές κερδοφόρες διαδρομές για λίγα αεροπλάνα κάθε φορά. Πόσοι Βρετανοί θα θέλουν να πετούν στη βόρεια Ιταλία ή την Ισπανία για διακοπές; Δεν νομίζω πολλοί, προσθέτει μεταξύ άλλων σημειώνοντας ότι η easyJet πρέπει να προχωρήσει σε μείωση του μεγέθους του στόλου της από 350 σε 250 αεροσκάφη.

naftemporiki.gr