Μικρή λιανική δύο ταχυτήτων δημιουργεί η πανδημία, με τα παραδοσιακά καταστήματα της γειτονιάς να εμφανίζουν ενισχυμένους ρυθμούς, ενώ την ίδια ώρα ισχυρό πλήγμα δέχονται τα περίπτερα, κυρίως όσα βρίσκονται σε κομβικά σημεία, αλλά και οι φούρνοι, καθώς τα μέτρα περιορισμού στη μετακίνηση έχουν «νεκρώσει» την κατανάλωση.
Από την έντυπη έκδοση
Μικρή λιανική δύο ταχυτήτων δημιουργεί η πανδημία, με τα παραδοσιακά καταστήματα της γειτονιάς να εμφανίζουν ενισχυμένους ρυθμούς, ενώ την ίδια ώρα ισχυρό πλήγμα δέχονται τα περίπτερα, κυρίως όσα βρίσκονται σε κομβικά σημεία, αλλά και οι φούρνοι, καθώς τα μέτρα περιορισμού στη μετακίνηση έχουν «νεκρώσει» την κατανάλωση.
Αναλυτικότερα, οι πρωτόγνωρες συνθήκες που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός ανατρέπουν τον «χάρτη» της μικρής λιανικής, βγάζοντας «μπροστά» σημεία, όπως τα μπακάλικα, τα μανάβικα, τα νέας γενιάς περίπτερα όπως τα κιόσκια που πέρα από ταχυκίνητα είδη παρέχουν και υπηρεσίες εστίασης, ενώ την ίδια στιγμή δίνουν τη χαριστική βολή σε κεντρικά περίπτερα, φούρνους και ιχθυοπωλεία.
Το «στοκάρισμα» των προηγούμενων ημερών σε βασικά καταναλωτικά είδη, η διεύρυνση του ορίου για ανέπαφες συναλλαγές, το ούτως ή άλλως διευρυμένο ωράριο των καταστημάτων της μικρής λιανικής και ο περιορισμένος χρόνος αναμονής στην ουρά, συγκριτικά με τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, φέρεται να αναδεικνύονται σε «πλεονέκτημα» για τους μικρούς «παίκτες» της αγοράς.
«Οι καταναλωτές προσπαθούν να αποφύγουν τις συχνές επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ. Έχοντας στοκάρει ορισμένα βασικά προϊόντα, πλέον στρέφονται σε στοχευμένες αγορές. Για παράδειγμα, για τα φρέσκα οπωροκηπευτικά και φρούτα προτιμούν να επισκεφθούν το μανάβικο της γειτονιάς. Αντίστοιχα επιλέγουν το μπακάλικο για γαλακτοκομικά ή άλλες τυχόν ελλείψεις, αφού πλέον πολλά σημεία έχουν ένα ιδιαίτερα διευρυμένο κωδικολόγιο», σημειώνουν εκπρόσωποι της μικρής λιανικής.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική