Μείωση προσεγγίσεων πλοίων και φορτίων κατά 46% κατέγραψε το λιμάνι του Πειραιά, από την υγειονομική κρίση στην Κίνα και την πανδημία του κορωνοϊού. Την επισήμανση αυτή κάνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, αφού, όπως τονίζει, η πανδημία του κορωνοϊού έπληξε καίρια ολόκληρο τον κλάδο της ναυτιλίας, καθώς τα εμπορεύματα που προέρχονται από την Κίνα περιορίστηκαν δραστικά να διακινούνται προς την Ευρώπη, με αποτέλεσμα να αδειάσουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια από φορτηγά πλοία και κοντέινερ.
Από την έντυπη έκδοση
Μείωση προσεγγίσεων πλοίων και φορτίων κατά 46% κατέγραψε το λιμάνι του Πειραιά, από την υγειονομική κρίση στην Κίνα και την πανδημία του κορωνοϊού. Την επισήμανση αυτή κάνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, αφού, όπως τονίζει, η πανδημία του κορωνοϊού έπληξε καίρια ολόκληρο τον κλάδο της ναυτιλίας, καθώς τα εμπορεύματα που προέρχονται από την Κίνα περιορίστηκαν δραστικά να διακινούνται προς την Ευρώπη, με αποτέλεσμα να αδειάσουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια από φορτηγά πλοία και κοντέινερ.
«Τα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί το 51% της ευρωπαϊκής και το 20% της παγκόσμιας, εκτιμούν πως οι επόμενοι δύο με τρεις μήνες θα είναι δύσκολο να σηματοδοτήσουν μία αύξηση στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων, όμως δεν θεωρούν πιθανό σε διάστημα δύο μηνών να δημιουργηθούν σημαντικές ελλείψεις στις αγορές», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.
Μείωση από 20% έως 70% έχει καταγραφεί στην κίνηση όλων των μεγάλων λιμανιών σε Ευρώπη και ΗΠΑ για πλοία και εμπορεύματα από την Κίνα. Τεράστια προβλήματα με απαγόρευση προσέγγισης σε πολλά λιμάνια και μαζικών ακυρώσεων αντιμετωπίζει και ο κλάδος της κρουαζιέρας, από τον φόβο ότι ο ιός μπορεί να μεταφερθεί από τα πληρώματα και επιβάτες τους. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, μείωση καταγράφεται και στην κίνηση των tankers, αφού η κρίση έχει προκαλέσει βουτιά στη ζήτηση πετρελαίου και μεγάλη πτώση στις τιμές.