Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2020 11:25

Fourlis: Με στρατηγικούς συμμάχους από ηγετική θέση η άμυνα στον Covid-19

Με βασικό σενάριο κλείσιμο φυσικού δικτύου καταστημάτων για περίπου 10 εβδομάδες και πτώση πωλήσεων 10% ή απώλεια 45 εκατ.ευρώ και επιπλέον 20 εκατ. ευρώ σε μικτό κέρδος, ο όμιλος Fourlis οργανώνει την “άμυνά” του στις νέες συνθήκες, έχοντας εξασφαλίσει συμφωνίες με τους στρατηγικούς του συνεργάτες, Interikea και IIC, για «πάγωμα» πληρωμών, καθώς και ρευστότητα 70 εκατ. ευρώ για δυνητικές ανάγκες στο πλαίσιο της πανδημικής κρίσης.

Με βασικό σενάριο κλείσιμο φυσικού δικτύου καταστημάτων για περίπου 10 εβδομάδες και πτώση πωλήσεων 10% ή απώλεια 45 εκατ.ευρώ και επιπλέον 20 εκατ. ευρώ σε μικτό κέρδος, ο όμιλος Fourlis οργανώνει την «άμυνά» του στις νέες συνθήκες, έχοντας εξασφαλίσει συμφωνίες με τους στρατηγικούς του συνεργάτες, Interikea και IIC, για «πάγωμα» πληρωμών, καθώς και ρευστότητα 70 εκατ. ευρώ για δυνητικές ανάγκες στο πλαίσιο της πανδημικής κρίσης.

Η διοίκηση του ομίλου Fourlis, με επικεφαλής τον Βασίλη Φουρλή, λαμβάνει μέτρα, σε συνέχεια της αναστολής λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων ΙΚΕΑ, Intersport και Athlete’s Foot, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο και τη Βουλγαρία, όπου δραστηριοποιείται και ενημέρωσε σχετικά τους αναλυτές, στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων 2019.

Με την προσδοκία ότι οι πωλήσεις θα επανέλθουν μετά την κρίση, δεδομένης και της ηγετικής θέσης και των καλών επιδόσεων των σημάτων του στις αγορές όπου έχει παρουσία (στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς σημειώνεται αύξηση πωλήσεων +7%), ο όμιλος Fourlis γνωστοποίησε στρατηγική διαχείρισης των έκτακτων συνθηκών, με την πρόβλεψη ότι η μείωση του λειτουργικού κόστους τους προσεχείς μήνες θα διαμορφωθεί σε 45%, περίπου 7 εκατ. ευρώ, έναντι 14,5 εκατ. ευρώ σήμερα.  

Η εξοικονόμηση θα προέλθει από την κρατική ενίσχυση στο μισθολογικό κόστος και τα ενοίκια των καταστημάτων, καθώς και από τη διαπραγμάτευση για μείωση των μισθωμάτων στα καταστήματα των δικτύων στις υπόλοιπες αγορές. Επίσης εξοικονόμηση προκύπτει και στο πρόγραμμα marketing για το δίκτυο φυσκών καταστημάτων.

Τις επόμενες εβδομάδες ο όμιλος θα λειτουργεί αποκλειστικά μέσω των e-shops των σημάτων του, όπου παρατηρείται σταδιακή μετακύληση αγορών κι ως εκ τούτου αναμένεται ενίσχυση μεριδίων στον συνολικό τζίρο τόσο των online πωλήσεων της ΙΚΕΑ, όσο και αυτών της Intersport, που σήμερα κυμαίνονται σε 10% και 5%, αντίστοιχα.

Ας σημειωθεί επίσης ότι έχουν προηγηθεί σημαντικές επενδύσεις στα logistics centers, που μπορούν να ανταποκριθούν στις έκτακτες συνθήκες.

naftemporiki.gr