Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2020 10:20

Συγχρονισμένα λουκέτα εργοστασίων, μετασχηματισμός της παραγωγής ξυπνούν μνήμες... πολέμου

O οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας δεν σταματάει σε καμία περίπτωση στις υπηρεσίες (ξενοδοχεία, εστιατόρια, μεταφορές κτλ). Έρχεται να πληγώσει βαθιά και την ήδη ταλαιπωρημένη μεταποίηση και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού οδηγώντας σε ένα συγχρονισμένο κλείσιμο εργοστασίων ανάλογο του οποίου είχαν να καταγράψουν οι ιστορικοί από τη δεκαετία του 1940 και τον Β'  Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ του το Bloomberg.

O οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας δεν σταματάει σε καμία περίπτωση στις υπηρεσίες (ξενοδοχεία, εστιατόρια, μεταφορές κτλ). Έρχεται να πληγώσει βαθιά και την ήδη ταλαιπωρημένη μεταποίηση και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού οδηγώντας σε ένα συγχρονισμένο κλείσιμο εργοστασίων ανάλογο του οποίου είχαν να καταγράψουν οι ιστορικοί από τη δεκαετία του 1940 και τον Β'  Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ του το Bloomberg.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ΗΠΑ και Ευρώπη κλείνουν τα εργοστάσιά τους ως απάντηση στην κρίση, κάτι που είχε ήδη γίνει στην Κίνα προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, ενώ τη σκυτάλη έλαβαν αμέσως μετά Ιαπωνία και Νότια Κορέα. Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι μία παγκόσμια ύφεση ενδεχομένως να είναι αδύνατο να αποφευχθεί. 

«Ενδεχομένως μάλιστα να δικαιολογεί την επισήμανση του Ντόναλντ Τραμπ την Τετάρτη ότι έχει γίνει "πρόεδρος εν καιρώ πολέμου" που ηγείται της μάχης απέναντι σε έναν "αόρατο εχθρό", τον ιό» σχολιάζει το Bloomberg. Μεταξύ άλλων ο Αμερικανός πρόεδρος ενεργοποίησε μία Πράξη που είχε υιοθετηθεί κατά τον Πόλεμο στην Κορέα και η οποία του επιτρέπει να κατευθύνει την βιομηχανική παραγωγική παραγωγή εξαεριστήρων ζωτικής σημασίας για την φροντίδα ανθρώπων, που έχουν προσβληθεί από τον ιό.

Μία τέτοια κίνηση που μεταμορφώνει δραστικά την παραγωγή είχαμε να δούμε από τις τεράστιες αλλαγές της δεκαετίας του 1940, όταν τα εργοστάσια σταμάτησαν την παραγωγή καταναλωτικών αγαθών όπως αυτοκίνητα για να αρχίσουν εκείνη των τανκς και των όπλων. Έκτοτε οι ειδικοί δεν μπορούν να θυμηθούν ανάλογης έκτασης συγχρονισμένο,για  προσωρινό κλείσιμο εργοστασίων στην παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου ή άλλού. 

Το πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία αυτή τη φορά θα εξαρτηθεί βεβαίως και από το πόσο θα διαρκέσει το λουκέτο. Σίγουρα πάντως ο κλαδός είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ό,τι ήταν το 2008, όταν η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση οδήγησε σε μαζικά σχέδια διάσωσης, κύμα απολύσεων και οριστικό κλείσιμο κάποιων εργοστασίων. 

naftemporiki.gr