Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 17 Μαρτίου 2020 18:46

Fourlis: Καθαρά κέρδη 11,9 εκατ. ευρώ, με αύξηση πωλήσεων 4% το 2019

Με καθαρή κερδοφορία 11,9 εκατ. ευρώ και ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων 4% έκλεισε το 2019 για τον όμιλο Fourlis. 

Με καθαρή κερδοφορία 11,9 εκατ. ευρώ και ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων 4% έκλεισε το 2019 για τον όμιλο Fourlis. 

Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 466,3 εκατ. ευρώ έναντι 448,5 εκατ. ευρώ το 2018, με τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 66,6 εκατ. ευρώ, μετά την εφαρμογή του προτύπου IFRS 16. Το συγκρίσιμο EBITDA ανήλθε σε 46,3 εκατ. ευρώ έναντι 44,3 εκατ. ευρώ το 2018. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 19,5 εκατ. ευρώ ενώ σε συγκρίσιμη βάση, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 18,5 εκατ. ευρώ το 2018.

Η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 302,3 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένες κατά 1,9% σε σχέση με το 2018 (296,7 εκατ. ευρώ). Oι πωλήσεις στην Ελλάδα το 2019 αυξήθηκαν κατά 0,2%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,0% συγκρινόμενες με το 2018. Το EBITDA ανήλθε σε 39,7 εκατ. ευρώ και το συγκρίσιμο EBITDA, ανήλθε σε 32,8 εκατ. ευρώ έναντι 32,1 εκατ. ευρώ το 2018. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 17,6 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο κλάδος επιβαρύνθηκε με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα 800 χιλ. ευρώ περίπου, σχετιζόμενα άμεσα ή έμμεσα με τη σύσταση της εταιρείας διαχείρισης ακινήτων Trade Estates ΑΕΕΑΠ. Αναφορικά με το δίκτυο, σήμερα λειτουργούν συνολικά 7 καταστήματα ΙΚΕΑ, 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και ένα στη Σόφια Βουλγαρίας. Επίσης λειτουργούν 10 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ. Έξι από αυτά στην Ελλάδα, τρία στην Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΙΚΕΑ (e-commerce) συνεχίζει να αναπτύσσεται με σημαντικό ρυθμό και στις τρείς χώρες Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο. Το πρώτο μεσαίου μεγέθους κατάστημα ΙΚΕΑ 8.000 τ.μ. περίπου, έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2020 στη Βάρνα Βουλγαρίας. 

Στη λιανική αθλητικών ειδών (Intersport και The Athlete’s Foot) οι πωλήσεις το 2019 ανήλθαν σε 164,1 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 8,1% σε σχέση με το 2018 (151,8 εκατ. ευρώ). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,1%. Στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 9,3%, με όλες τις χώρες να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η δραστηριότητα αθλητικών ειδών παρουσίασε EBITDA 28,2 εκατ. ευρώ ενώ το συγκρίσιμο EBITDA ανήλθε σε 15,0 εκατ. ευρώ έναντι 13,5 εκατ. ευρώ το 2018 και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,7 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο όμιλος αριθμεί σήμερα 135 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών και ειδικότερα, το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 50 καταστήματα στην Ελλάδα, 31 στη Ρουμανία, 23 στην Τουρκία, 9 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο. Αντιστοίχως λειτουργούν 13 καταστήματα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και 3 στην Τουρκία. Το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-commerce) της Intersport παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη στην Ελλάδα και οι επενδύσεις για την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε όλες τις χώρες συνεχίζονται κανονικά. 

Οι μεταβαλλόμενες εξελίξεις σχετικά με το πρόβλημα του ιού Covid-19 αποτελούν αυτή τη στιγμή την σημαντικότερή προτεραιότητα της διοίκησης του ομίλου. Όπως αναφέρει, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές κάθε χώρας, τους εργαζομένους, τους Στρατηγικούς Συνεργάτες (Interikea, IIC) και με γνώμονα το σεβασμό στον άνθρωπο και την βιωσιμότητα του ομίλου, σχεδιάζονται οι κατάλληλες λύσεις στα προβλήματα που δημιουργούνται.