Σε κατάσταση υψίστης επιφυλακής βρίσκονται οι εισηγμένες εταιρείες, αφού η χώρα βρίσκεται σε καραντίνα και οι επιπτώσεις από την επέλαση του Covid-19 είναι απροσδιόριστες. Σίγουρα θεωρείται χαμένο το πρώτο τρίμηνο του 2020 από πλευράς εξαγωγών και κατανάλωσης, ενώ και το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς απειλείται να οδηγήσει τις εισηγμένες σε ζημιογόνο πορεία εάν δεν περιορισθεί η εξάπλωση του κορονοϊού και δεν αποκατασταθεί η κοινωνική συνοχή και η καθημερινότητα των πολιτών.
Από την έντυπη έκδοση
Του Ανέστη Ντόκα
[email protected]
Σε κατάσταση υψίστης επιφυλακής βρίσκονται οι εισηγμένες εταιρείες, αφού η χώρα βρίσκεται σε καραντίνα και οι επιπτώσεις από την επέλαση του Covid-19 είναι απροσδιόριστες. Σίγουρα θεωρείται χαμένο το πρώτο τρίμηνο του 2020 από πλευράς εξαγωγών και κατανάλωσης, ενώ και το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς απειλείται να οδηγήσει τις εισηγμένες σε ζημιογόνο πορεία εάν δεν περιορισθεί η εξάπλωση του κορονοϊού και δεν αποκατασταθεί η κοινωνική συνοχή και η καθημερινότητα των πολιτών.
Οι εισηγμένες, μάλιστα, έπειτα από απόφαση της Ευρωπαϊκής Αρχής των Επιτροπών Κεφαλαιαγοράς (ESMA) στο πλαίσιο των υποχρεώσεων περί διαφάνειας, θα πρέπει να προβαίνουν σε γνωστοποιήσεις αναφορικά με τις πραγματικές και δυνητικές επιπτώσεις της εξάπλωσης του Covid-19, στο μέτρο του δυνατού, προχωρώντας σε ποιοτική και ποσοτική αξιολόγηση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων τους, της οικονομικής κατάστασής τους και των οικονομικών επιδόσεών τους είτε στην ετήσια οικονομική έκθεση για το 2019, εφόσον αυτή δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, είτε στις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις.
Οι χρηματαγορές
Όλοι οι επενδυτές σήμερα δεν εξετάζουν τα θεμελιώδη των επιχειρήσεων, αλλά εστιάζουν στον παγκόσμιο χάρτη που δείχνει την εξάπλωση του ιού. Στο ίδιο πλαίσιο, η κατάσταση στην Κίνα αποτελεί προμήνυμα για τον τρόπο με τον οποίο θα πληγούν οι μετοχές σε παγκόσμιο επίπεδο αν ο κορονοϊός αρχίσει να εξαπλώνεται και αλλού. Πρώτες δέχονται χτύπημα οι μεταφορές και ο ταξιδιωτικός κλάδος και στη συνέχεια το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας, αφού ο κόσμος κινδυνεύει να σταματήσει να… λειτουργεί.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική