Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 14 Μαρτίου 2020 23:02

Σούπερ μάρκετ: Τι άλλαξε στις αγοραστικές συνήθειες με την έλευση του κορωνοϊού

Σαφή ανησυχία του καταναλωτικού κοινού καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε από τις 9 έως 13 Μαρτίου 2020 το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού και στη χώρα μας. Σημαντική αύξηση αγορών σε απολυμαντικά, τρόφιμα, απορρυπαντικά και χαρτί υγείας. «Στοκάρισμα» αγαθών με έμφαση στην υγιεινή.

Σαφή ανησυχία του καταναλωτικού κοινού καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε από τις 9 έως 13 Μαρτίου 2020 το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού και στη χώρα μας.

Ειδικότερα, το 53% του κοινού δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί άγχος και το 42% φόβο, ενώ αντίθετα ένα 22% δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί σύνεση. Μόλις ένα 11% δηλώνει ότι του προκαλεί πανικό και 8% θυμό.

Το 66% του κοινού δηλώνει ότι έχει προμηθευτεί προϊόντα απολύμανσης. Επίσης το 54% απαντά ότι προσπαθεί να μειώσει τις επισκέψεις του σε καταστήματα για αγορές, αλλά μόλις 6% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές μέσω του διαδικτύου, κάτι που δείχνει ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα οι αγοραστές προτιμούν πιο αραιές επισκέψεις παρά ηλεκτρονικές αγορές, παρά την αύξηση που καταγράφεται στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ.

Το 46% εμφανίζεται ανήσυχο για την εμφάνιση ελλείψεων σε βασικά είδη, αλλά μόνο το 24% δηλώνει ότι έχει αποθηκεύσει τρόφιμα ή άλλα είδη. Άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές που καταγράφονται αφορούν την υγιεινή και την ασφάλεια η στροφή του κοινού από τα χύμα προϊόντα στα συσκευασμένα σε ποσοστό 38% και ο πιο συστηματικός έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων από το 34% των αγοραστών.

Στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων πάντως συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών σε ποσοστά από 73% έως 86% δηλώνει ότι ούτε έχει αυξήσει, ούτε έχει μειώσει τις αγορές του.

Σε ό,τι αφορά τα σημεία πώλησης, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τα σουπερ μάρκετ φαίνεται ότι τη συγκεκριμένη περίοδο ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών. Το 59% θεωρεί ότι είναι το ασφαλέστερο για την υγεία. Το 66% αναφέρει ότι διαθέτουν τα απαραίτητα είδη που χρειάζονται αυτή την περίοδο και το 50% θεωρεί ότι υπάρχει επάρκεια αποθεμάτων στα σουπερ μάρκετ.

naftemporiki.gr