Η επιδημία του κορωνοϊού αφήνει ήδη το «αποτύπωμά» της στο ελληνικό λιανεμπόριο, με διψήφιο ποσοστό αύξησης 23,9% των συνολικών πωλήσεων την εβδομάδα πριν από την Καθαρά Δευτέρα, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Nielsen. Ποια προϊόντα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στα ράφια των σούπερ-μάρκετ.
Με τριψήφια ποσοστά αυξάνονται οι πωλήσεις σε απορρυπαντικά, απολυμαντικά και αντιβακτηριακά μαντηλάκια ενώ οι καταναλωτές αγοράζουν «χονδρική» ρύζι, μακαρόνια, όσπρια και γάλα, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία εταιρειών ερευνών.
Ενδεικτικά είναι τα πρώτα στοιχεία της Nielsen για την επιρροή της εμφάνισης του κορονοϊού στο λιανεμπόριο τροφίμων. Συγκρίνοντας τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) με την αντίστοιχη περσινή (04/03/19-10/03/19) η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό σε αξία, στο +23,9%.
Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα τρόφιμα & ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.
Σε επί μέρους προϊόντα, στο αλεύρι σημειώνεται αύξηση 141,9%, στα ζυμαρικά 140%, στα όσπρια 136%, στο ρύζι 126% και πάνω από 90% στο εβαπορέ. Επίσης, στα υγρά καθαριστικά και απολυμαντικά η αύξηση είναι 721%, στα αντιβακτηρδιακά μαντηλάκια 709,3%, στα αντισηπτικά υγρά 495,5% στα σαπούνια 204% και στις χλωρίνες 85,5%.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται ορισμένες επιλεγμένες κατηγορίες, τρόφιμου και μη, οι οποίες παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους σε αξία την εν λόγω εβδομάδα:
*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών