Φουρτούνες στην αγορά των containerships φέρνει η έξαρση της επιδημίας του νέουκορονοϊού,συνδυαστικά με το μεγάλο κόστος για τα νέα«πράσινα» ναυτιλιακά καύσιμα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Φουρτούνες στην αγορά των containerships φέρνει η έξαρση της επιδημίας του νέουκορονοϊού,συνδυαστικά με το μεγάλο κόστος για τα νέα«πράσινα» ναυτιλιακά καύσιμα.
Έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας από τηνAlixPartners, αναφέρει ότι ο κίνδυνος χρεοκοπίας γιαναυτιλιακές εταιρείες με containerships είναι ο μεγαλύτερος πουέχεικαταγραφείαπότο2010 και μετά.
Σε κρίση όμως βρίσκονταικαι τα ναυπηγεία,που βλέπουν πολλές από τις συζητήσεις που είχαν ανοικτές για κλείσιμο μεγάλων συμφωνιών να μπαίνουν στην αναμονή.
Ειδικότερα, η οικονομική κατάσταση των εταιρειών «liner», σύμφωναμε τηνAlixPartners,χαρακτηρίζεται ανησυχητική και σημειώνειότιοιοικονομικοίκλυδωνισμοίτους επόμενους μήνες θα μπορούσαν να αλλάξουν το statusτης οικονομικής κατάστασηςορισμένων εταιρειώνσε «πολύ δυσχερή κατάσταση». Είναι χαρακτηριστικό ότι οι liners ενδεχομένως να κινδυνέψουν περισσότερο και από την κρίση του 2010.Κρίσηπουτελικάαπέφερε την πτώχευση πολλών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και της Hanjin, που μέχρι τότε ήταν ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος της Ν. Κορέας και ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο.
Ως αιτία καταγράφεται το μεγάλο κόστος για τη συμμόρφωση με τον νέο κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τα αποθειωμένα καύσιμα,ενώ παράλληλα τα έσοδά τους στην καλύτερη περίπτωση θα αυξηθούν ελαφρά.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική