Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2020 08:44

Ούριος άνεμος για ναύλους - μετοχές δεξαμενόπλοιων

Τα νέα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων μεσοπρόθεσμα είναι μάλλον καλά. Μπορεί οι τιμές του πετρελαίου να βυθίστηκαν τις προηγούμενες ημέρες, την ίδια στιγμή όμως οι ναύλοι έκαναν αντίστροφη κίνηση κινούμενοι ανοδικά, ενώ πλοιοκτήτες και στελέχη διαχείρισης στόλων δεξαμενόπλοιων εκφράζονται με θετικό τρόπο για τη μακροπρόθεσμη πορεία της ναυλαγοράς μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Τα νέα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων μεσοπρόθεσμα είναι μάλλον καλά. Μπορεί οι τιμές του πετρελαίου να βυθίστηκαν τις προηγούμενες ημέρες, την ίδια στιγμή όμως οι ναύλοι έκαναν αντίστροφη κίνηση κινούμενοι ανοδικά, ενώ πλοιοκτήτες και στελέχη διαχείρισης στόλων δεξαμενόπλοιων εκφράζονται με θετικό τρόπο για τη μακροπρόθεσμη πορεία της ναυλαγοράς μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Ανεξάρτητα από τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά λόγω του κορονοϊού, οι μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς παραμένουν θετικές, δήλωσε πρόσφατα ο κ. Γιώργος Σαρόγλου COO της Tsakos Energy Νavigation (ΤΕΝ), η οποία προχώρησε στην πώληση πέντε δεξαμενόπλοιων αντί 104 εκατ. δολ. ανανεώνοντας τον στόλο της.

Το Hunter Group

Επίσης σε μια παρουσίασή του με την ευκαιρία των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 ο ναυτιλιακός όμιλος Hunter Group ανέφερε ότι «ο Θεός πρέπει να είναι πλοιοκτήτης», καθώς, όπως υπολογίζει, θα χρειαστούν 160 νέα VLCCs για να αντιμετωπιστεί η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά τα επόμενα δύο χρόνια.

Ο στόλος είναι πολύ μικρότερος από τη ζήτηση, ενώ μόνο 60 σούπερ δεξαμενόπλοια κατασκευάζονται στα ναυπηγεία παγκοσμίως και πρόκειται για ένα χαμηλό όλων των εποχών, καθώς αποτελούν το 7,7% του υφιστάμενου στόλου. Στην παρουσίαση του Hunter Group σημειώνεται ακόμη: 101 VLCC από έναν στόλο 800 σούπερ δεξαμενόπλοιων εν λειτουργία, δηλαδή το 12,6%, θα είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών από το 2022, ενώ άλλα 100 VLCC θα βρεθούν το 2020 εκτός αγοράς για να εγκαταστήσουν scrubbers.

Το Hunter Group υπολόγισε ότι το 2020 και το 2021 οι ναυλωτές της Βόρειας Αμερικής θα χρειαστούν 130 επιπλέον VLCC λόγω της αύξησης της παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα (bpd) σε αργό, ενώ άλλα στη Λατινική Αμερική θα χρειαστούν άλλα 30 πλοία λόγω αύξησης της παραγωγής κατά 500.000 bpd και στη Βόρειο Θάλασσα θα χρειαστούν 25 επιπλέον VLCCs αν η παραγωγή αυξηθεί κατά τα αναμενόμενα 400.000 bpd. 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική