Η εγχώρια αγορά λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, από πλυντήρια και κουζίνες μέχρι φούρνους μικροκυμάτων και απορροφητήρες, παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, έπειτα από μία περίοδο συνεχούς πτώσης, ως αποτέλεσμα της σταθεροποίησης του οικονομικού κλίματος, αλλά και της ζήτησης από νέα ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Η εγχώρια αγορά λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, από πλυντήρια και κουζίνες μέχρι φούρνους μικροκυμάτων και απορροφητήρες, παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, έπειτα από μία περίοδο συνεχούς πτώσης, ως αποτέλεσμα της σταθεροποίησης του οικονομικού κλίματος, αλλά και της ζήτησης από νέα ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP Group, η συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 3% (σε ποσότητα) το 2018/17, ενώ σε αξία ενισχύθηκε κατά 5,6% (σε τιμές χονδρικής) την ίδια περίοδο.
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο διακινούν σημαντικό αριθμό προϊόντων και εμπορικών σημάτων και είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία εισαγωγικές, ενώ η εγχώρια παραγωγή είναι συγκεντρωμένη σε ελάχιστες επιχειρήσεις και περιορίζεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.
H Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP, σχολιάζει ότι η αγορά των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών κατέγραψε σημαντικές απώλειες τα προηγούμενα έτη, με τη δραστική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, λόγω της οικονομικής συγκυρίας κατά την τρέχουσα δεκαετία, να επηρεάζει το εμπόριο των εν λόγω συσκευών. Ωστόσο, η σταθεροποίηση που παρουσιάζει το οικονομικό περιβάλλον το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει επιδράσει θετικά στο εγχώριο χονδρικό εμπόριο. Η αύξηση των τουριστικών καταλυμάτων (ενοικιαζόμενα δωμάτια, airbnb, κλπ) προκειμένου να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη τουριστική κίνηση και ο εξοπλισμός τους με ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, είχε ως αποτέλεσμα τη συγκράτηση της πτωτικής πορείας της αγοράς.
Ο Μάρκος Κοντοές, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, αναφέρει ότι η συνολική εγχώρια αγορά των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών (σε τεμάχια) ακολούθησε διαχρονικά ανοδική πορεία κατά τη χρονική περίοδο 1993-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 4%. Το χρονικό διάστημα 2009-2015, όλες οι κατηγορίες των εν λόγω προϊόντων ακολούθησαν φθίνουσα πορεία, ενώ από το 2016 δείχνουν σημάδια ανάκαμψης. Η συνολική αγορά εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 3% (σε ποσότητα) το 2018/17, ενώ η αξία της κατά 5,6% (σε τιμές χονδρικής) την ίδια περίοδο.