Υπό τη σκιά των εντάσεων στα νησιά του Βορείου Αιγαίου πραγματοποιήθηκε σήμερα η 2η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού στα γραφεία του ΕΟΤ, παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού και της ηγεσίας του ΕΟΤ, καθώς και με συμμετοχή περιφερειαρχών και αντιπεριφερειαρχών από τις 13 Περιφέρειες της χώρας.
Υπό τη σκιά των εντάσεων στα νησιά του Βορείου Αιγαίου πραγματοποιήθηκε σήμερα η 2η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού στα γραφεία του ΕΟΤ, παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού και της ηγεσίας του ΕΟΤ, καθώς και με συμμετοχή περιφερειαρχών και αντιπεριφερειαρχών από τις 13 Περιφέρειες της χώρας.
Ο υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε πως είναι σημαντικό ότι εξασφαλίστηκαν 2 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Αλληλεγγύης για τη βελτίωση της εικόνας των νησιών που σηκώνουν το βάρος του μεταναστευτικού ζητήματος. Ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε στη σημασία ύπαρξης συγκεκριμένης θεματολογίας σε κάθε περιφερειακό συμβούλιο, ώστε να εξάγονται γόνιμα συμπεράσματα, και πρότεινε μέρος των συναντήσεων να αφορά σε διάφορους φορείς και εταίρους. Επισήμανε πως «δύο ή τρεις φορές το χρόνο πρέπει να γίνονται διαπεριφερειακές συναντήσεις ή ημερίδες με συγκεκριμένη θεματική και με προτάσεις». Για να επιτευχθεί αυτό, ανέφερε ο υπουργός, «πρέπει να υπάρχει διαπεριφερειακή συνεργασία και σύμπνοια απόψεων».
Ο κ. Θεοχάρης μίλησε και για την καμπάνια για το μεταναστευτικό ζήτημα, τονίζοντας πως «γίνεται μια πολύ σοβαρή δουλειά από τον ΕΟΤ. Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύουμε έμπρακτα τη στήριξή μας στα νησιά, δίνουμε το στίγμα ότι η πολιτική ηγεσία στέκεται δίπλα τους. Η καμπάνια του ΕΟΤ, η οποία μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, θα λειτουργήσει ως αντίβαρο και αποτελείται από τρία στάδια: το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση και τα διαδικαστικά θέματα».
Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε πως «στρατηγικά και μεθοδικά, για πρώτη φορά στα χρονικά η χώρα μας έχει ισχυρή διαφημιστική παρουσία στις αγορές του εξωτερικού από τόσο νωρίς, τις 15 Ιανουαρίου».
Ο υφυπουργός Τουρισμού, Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, έθεσε τις προτεραιότητες για την αξιοποίηση των πόρων της νέας προγραμματικής περιόδου 2021-2027, για τη βελτίωση των υποδομών στον τουρισμό. Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε στη δέσμευση του πρωθυπουργού, ότι «ένα τρίτο αυτών των πόρων θα διατεθεί στα περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα» και επισήμανε το γεγονός ότι «σε 5 Περιφέρειες της χώρας συγκεντρώνεται το 87% της τουριστικής κίνησης». Αναφερόμενος στις προτεραιότητες για την αξιοποίηση των πόρων της νέας προγραμματικής περιόδου στον τομέα του τουρισμού, ο κ. Κόνσολας έκανε λόγο για:
-Την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν νέα εργαλεία προγραμματισμού και υλοποίησης παρεμβάσεων, όπως είναι η Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη και οι Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ) και στη βελτίωση των υποδομών σε κάθε Περιφέρεια.
-Την ανάπτυξη τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, που θα επιτρέψουν στον τουρισμό και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της ψηφιακής οικονομίας.
-Τη δημιουργία τομεακών προγραμμάτων για την ανάπτυξη και ενίσχυση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού.
Επιπρόσθετα ο υφυπουργός Τουρισμού υπογράμμισε πως «έχει ήδη κατατεθεί η νομοθετική παρέμβαση με την πρότασή μας για τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που έχει γίνει ποτέ στο χώρο της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ακολούθως, προχωράει και η αναβάθμιση και η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων των Περιφερειακών Υπηρεσιών του υπουργείου Τουρισμού, που θα επικεντρωθούν στην προσέλκυση επενδύσεων και στην υποδοχή και διευκόλυνση επενδυτικών πρωτοβουλιών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο».
Η πρόεδρος του ΕΟΤ, 'Αντζελα Γκερέκου, ανέφερε πως «πεποίθηση της νέας διοίκησης του ΕΟΤ καθώς και προσωπική μου βούληση, αποτελεί η διαρκής και ουσιαστική συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση, όπως και με τους φορείς και τις επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα της χώρας μας Για να μπορέσουν οι κινήσεις προώθησης και προβολής μέσω του ΕΟΤ και κάθε Περιφέρειας ξεχωριστά, να έχουν διεθνή αποδοτικότητα, χρειάζεται μία κοινή προσέγγιση και μεθοδολογία ως προς την καταγραφή και στρατηγική αξιοποίηση των δυνατοτήτων κάθε περιοχής. Η ισχυρή ψηφιακή και διαδικτυακή παρουσία καινοτομία που συνιστά την ψηφιακή μετάβαση των δράσεων προώθησης και προβολής, πρέπει να συναρτάται με τη δομημένη παρουσίαση των χαρακτηριστικών κάθε περιοχής, αλλιώς δεν μπορεί να παράγει ουσιαστικά αποτελέσματα».
Ο γ.γ. του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, αναφερόμενος στους εκπροσώπους των Περιφερειών, είπε: «Ξεκινήσαμε την πραγματοποίηση B2B συναντήσεων στη διεθνή έκθεση του Ισραήλ και κρίνοντας από το θετικό αποτέλεσμα, θα το συνεχίσουμε και στη Μόσχα. Επίσης θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία τοποθέτησης νέων περιπτέρων στις Εκθέσεις και σύντομα θα σας δοθεί ερωτηματολόγιο για να μας καταθέσετε τις απόψεις σας Θα ξεκινήσουμε και μια προσπάθεια επιμόρφωσης στελεχών σας που ασχολούνται με το τουριστικό κομμάτι. Και με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να τονίσω τη σημασία του νομοσχεδίου που προχωράει το υπουργείο Τουρισμού για την τουριστική εκπαίδευση. Πρόκειται για μία εξαιρετική προσπάθεια, η οποία είναι πολύ σημαντική για την αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού».
Πηγή: ΑΜΠΕ