Οικονομία & Αγορές
Κυριακή, 09 Φεβρουαρίου 2020 16:06

Η Tesla επενδύει στην Ευρώπη, «φορτίζει» προσδοκίες και στην Ελλάδα

O Ίλον Μασκ πιστεύει στη δυναμική της ευρωπαϊκής αγοράς. Το μαρτυρά η απόφασή του να κατασκευάσει στη Γερμανία, το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της Tesla σε ευρωπαϊκό έδαφος, επενδύοντας - όπως τόνισε - στην «εξέχουσα γερμανική μηχανουργία».

O Ίλον Μασκ πιστεύει στη δυναμική της ευρωπαϊκής αγοράς. Το μαρτυρά η απόφασή του να κατασκευάσει στη Γερμανία, το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της Tesla σε ευρωπαϊκό έδαφος, επενδύοντας - όπως τόνισε - στην «εξέχουσα γερμανική μηχανουργία».

Γνωρίζει βεβαίως πολύ καλά πως για να πιάσει τους υψηλούς στόχους για τις πωλήσεις στην Ευρώπη, καθοριστικό ρόλο θα παίξει το δίκτυο των ταχυφορτιστών, το οποίο επεκτείνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια καλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος της ηπείρου. Στο τμήμα της ΝΑ Ευρώπης, ωστόσο, τα κενά είναι ακόμη πολλά και εδώ είναι που έρχονται να «γεμίσουν» οι προσδοκίες για συμμετοχή και της χώρας μας στις ευρωπαϊκές ηλεκτρικές λεωφόρους, που σχεδιάζει η αμερικανική εταιρεία. 

Τα τελευταία 24ωρα έχουν έρθει στο φως σχετικές πληροφορίες, αν και δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά των υπουργείων Μεταφορών και Ενέργειας. Θα πρέπει δε να σημειώσουμε ότι και στο παρελθόν υπήρχαν πληροφορίες και προσδοκίες για κατασκευή εργοστασίου, που όμως δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ.

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η Tesla προσεγγίζει τη χώρα μας. Η εταιρεία βρήκε αρχικά στα τέλη του 2017 το δρόμο για την έρευνα στην Ελλάδα, μέσω της συνεργασίας με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» για την ίδρυση ελληνικού παραρτήματος R&D του αμερικανικού κολοσσού. 

Επιπλέον τo 2019 στελέχη της Tesla παρουσίασαν στο ελληνικό υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος αναλυτικό σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση των ελληνικών μη διασυνδεδεμένων νησιών σε μορφές καθαρότερης ενέργειας, με την κατακόρυφη αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ και παράλληλη ενίσχυση της ενεργειακής τους ασφάλειας. Δεν έγιναν γνωστές οι λεπτομέρειες εκείνες του σχεδίου, πέραν από το γεγονός ότι περιελάμβανε το σύνολο των ελληνικών νησιών που είναι μη διασυνδεδεμένα με το ηπειρωτικό δίκτυο, προβλέποντας για καθένα λύσεις που συνδυάζουν την απανθρακοποίηση της ηλεκτροπαραγωγής με τη διασφάλιση της ενεργειακής του επάρκειας.

Ας επιστρέψουμε όμως, στα σχέδιά για το ευρωπαϊκό δίκτυο ταχυφορτιστών. Στα τέλη του 2018 ο Ίλον Μασκ έγραψε στο Twitter πως μέσα στο 2019 θα καλύψει το 100% της Ευρώπης «από την Ιρλανδία έως το Κίεβο και από τη Νορβηγία έως την Τουρκία».  Στα τέλη του περασμένου έτους εγκαινίασε μεν τον 500ο σταθμό φόρτισης στην Ευρώπη, χωρίς πάντως να πετύχει κάλυψη 100%.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζονται στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, αυτή τη στιγμή λειτουργούν 4.700 ταχυφορτιστές σε 24 χώρες ανά την ήπειρο. Όταν η Tesla άνοιγε τον πρώτο ευρωπαϊκό σταθμό στη Νορβηγία, το 2013, δύσκολα θα μπορούσε να φανταστεί τέτοια επέκταση. 

Επόμενο βήμα της, όπως αναφέρει, είναι μία ηλεκτρική λεωφόρος που θα καλύπτει τον ευρωπαϊκό Νότο και την Τουρκία. Μένει να φανεί εάν η Ελλάδα θα εξασφαλίσει τη δική της συμμετοχή σε αυτή. 

naftemporiki.gr