Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2020 17:27
Σειρά σημαντικών παρεμβάσεων σε κρίσιμους τομείς αρμοδιότητάς του προβλέπει το πρώτο νομοσχέδιο που καταθέτει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό, Γιάννη Πλακιωτάκη, στο υπουργικό συμβούλιο.
Σειρά σημαντικών παρεμβάσεων σε κρίσιμους τομείς αρμοδιότητάς του προβλέπει το πρώτο νομοσχέδιο που καταθέτει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό, Γιάννη Πλακιωτάκη, στο υπουργικό συμβούλιο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΥΝΑΝΠ, το εν λόγω νομοσχέδιο επιδιώκει κατά κύριο λόγο:
- Να εκσυγχρονίσει την υφιστάμενη νομοθεσία της ακτοπλοΐας, να καλύψει κενά και ασάφειες και, πάνω απ’ όλα, να θεσμοθετήσει, για πρώτη φορά, αρχές και κανόνες για τη λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
- Να αυξήσει την οργανική δύναμη του Λιμενικού Σώματος κατά 1.500 θέσεις, προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στο σύνολο των δράσεων της ναυτιλιακής κι επιχειρησιακής αποστολής του.
- Να παράσχει ένα πλαίσιο δίκαιης κι ορθολογικής διαχείρισης του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος. Παράλληλα, για πρώτη φορά στην ιστορία του, προβλέπονται μέτρα διοικητικής μέριμνας για τα στελέχη του, ιδιαίτερα εκείνα που υπηρετούν στο Ανατολικό Αιγαίο.
- Να επαναφέρει τις αρμοδιότητες του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, οι οποίες «προσχηματικά και για λόγους εντυπώσεων» καταργήθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη». Παράλληλα, αποκαθίσταται η συμμόρφωση της χώρας σε διεθνείς υποχρεώσεις της για την εκπαίδευση και πιστοποίηση επιθεωρητών των πλοίων της σημαίας της, ενώ δημιουργείται πλαίσιο καθετοποιημένων ελέγχων στα πλοία, με στόχο και τον έλεγχο της ποιότητας του έργου που προσφέρουν στην ελληνική σημαία οι Νηογνώμονες.
- Να προσδιορισθεί ο ελάχιστος χρόνος και η περίοδος δραστηριοποίησης των ναυαγοσωστών.
- Να θεραπευθούν χρόνιες παθογένειες που ανέκυψαν ως προς τις παραχωρήσεις με χρηματικό αντάλλαγμα χερσαίων ζωνών λιμένων, με τις νέες διατάξεις να περιγράφουν με σαφή κριτήρια τη διοικητική διαδικασία που θα ακολουθηθεί.
- Να αρθούν άσκοπες γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες δημιουργούν αρνητικό κλίμα για την προσέλκυση επισκεπτών στην Ελλάδα με ιδιωτικά σκάφη αναψυχής (κατάργηση των Δελτίων Κίνησης Πλοίων Αναψυχής, διευκόλυνση των διαδικασιών απόπλου και κατάπλου από ιδιωτικά πλοία αναψυχής).
- Να ρυθμίσει συγκεκριμένα ζητήματα με σκοπό την ορθολογική λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι «γίνονται ουσιαστικές κι άμεσα αναγκαίες παρεμβάσεις σε θέματα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που εντάσσονται στον συνολικό σχεδιασμό και τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης.
Έχει σαφείς στόχους, που θα συμβάλλουν αποτελεσματικά στη δημιουργία συνθηκών κατάλληλων για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής ιδιαίτερα στον νησιωτικό χώρο και τη βελτίωση του πλαισίου για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος» σημείωσε ο υπουργός.