Ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γ. Πλακιωτάκη, κατέθεσαν από τον ΣΥΡΙΖΑ ο αρμόδιος τομεάρχης, Ν. Σαντορινιός και οι βουλευτές Θοδωρής Δρίτσας και Διονύσης Καλαματιανός, επικαλούμενοι καθυστέρηση στην προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια επτά νέων πλοηγίδων για την ενίσχυση των πλοηγικών σταθμών της χώρας.
Ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γ. Πλακιωτάκη, κατέθεσαν από τον ΣΥΡΙΖΑ ο αρμόδιος τομεάρχης, Ν. Σαντορινιός και οι βουλευτές Θοδωρής Δρίτσας και Διονύσης Καλαματιανός, επικαλούμενοι καθυστέρηση στην προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια επτά νέων πλοηγίδων για την ενίσχυση των πλοηγικών σταθμών της χώρας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι, πριν την κυβερνητική αλλαγή, είχε ωριμάσει και δρομολογήσει πλήρως το έργο της προμήθειας των επτά νέων πλοηγίδων, συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 4.200.000 ευρώ, με χρηματοδότηση από το Κεφάλαιο Πλοηγικής Υπηρεσίας, που θα εξασφάλιζαν, σε βάθος χρόνου, την αδιάλειπτη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών πλοήγησης στο σύνολο των Πλοηγικών Σταθμών της Επικράτειας.
«Και όμως, έξι μήνες μετά, η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας επιδεικνύει μια αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην προκήρυξη του διαγωνισμού, γεγονός που ανησυχεί ιδιαίτερα, καθώς θυμίζει τις παλιές εποχές της ΝΔ, όταν η απαξίωση και η μη ενίσχυση της Πλοηγικής Υπηρεσίας ήταν η μόνη στρατηγική. Αξίζει, μόνο, να σημειωθεί ότι τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκε προμήθεια για την ανανέωση σκαφών ήταν το 2003, με αποτέλεσμα στο λιμάνι του Πειραιά να λειτουργεί μία μόνο πλοηγίδα, με παλαιές μηχανές, οι οποίες εμφάνιζαν συχνά βλάβες, ενώ οι υπόλοιπες τέσσερις ήταν σε αχρησία» αναφέρουν οι τρεις ερωτώντες βουλευτές.
Οι ίδιοι υπογραμμίζουν πως η παροχή πλοηγικών υπηρεσιών αποτελεί στρατηγικής σημασίας λιμενική υπηρεσία, η οποία συνδέεται με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα ελληνικά λιμάνια, αλλά κυρίως με την ασφαλή ναυσιπλοΐα. Αυτός ακριβώς ο χαρακτήρας των πλοηγικών υπηρεσιών επιβάλλει τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της, θεωρούν.
Όπως υποστηρίζουν, κατά τη θητεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, «ανεστράφη πλήρως η πορεία απαξίωσης που είχε επιβληθεί κατά τη θητεία προηγούμενων κυβερνήσεων. Αυξήθηκαν οι οργανικές θέσεις του προσωπικού που είχαν περικοπεί το 2014, πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις, για πρώτη φορά μετά το 2008, εκσυγχρονίστηκε το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού, επανασυστάθηκε η Διεύθυνση Πλοηγικής Υπηρεσίας, που είχε καταργηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ενώ προχώρησε σε προμήθεια 10 νέων κύριων μηχανών, αξίας 598.850 ευρώ, οι οποίες βοήθησαν στο να τεθούν σε πλήρη λειτουργία και οι πέντε πλοηγίδες του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά, καλύπτοντας με επάρκεια τις ανάγκες του λιμένα».
Σύμφωνα με τον Νεκτάριο Σαντορινιό, οι καθυστερήσεις στον εν λόγω διαγωνισμό επηρεάζουν αρνητικά την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμανιών, καθώς το επίπεδο των πλοηγικών υπηρεσιών είναι καθοριστικός παράγοντας για την συνολική ποιότητα των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών, ενώ η επανάληψη προσπαθειών απαξίωσης της πλοηγικής υπηρεσίας θέτει σε κίνδυνο τη διατήρησή της ως δημόσιας οικονομική υπηρεσίας, που θα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής οικονομίας και θα ανταγωνίζεται με επάρκεια τη διεθνή λιμενική πολιτική στον τομέα των πλοηγήσεων.
Για αυτόν τον λόγο οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν τον Γιάννη Πλακιωτάκη για ποιον λόγο, έξι και πλέον μήνες μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία, και ενώ είχαν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες ενέργειες κατά το προκαταρκτικό στάδιο προετοιμασίας διαγωνιστικών διαδικασιών, είχαν οριστικοποιηθεί οι τεχνικές προδιαγραφές και είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, δεν έχει προχωρήσει στην προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού, πώς δικαιολογείται η καθυστέρηση αυτή, καθώς και αν θα προχωρήσει ή όχι το υπουργείο στην πραγματοποίηση της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας και αν ναι, με ποιο χρονοδιάγραμμα.