Με τους βραδύτερους ρυθμούς τριετίας αυξήθηκαν το 2019 οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών, με τον ανταγωνισμό από τα «έξυπνα» ρολόγια να μειώνει κατακόρυφα τη ζήτηση για πολυτελή κλασικά κομμάτια, την ώρα που η εξάπλωση του κοροναϊού απειλεί τις προοπτικές για το σύνολο του κλάδου ειδών πολυτελείας.
Με τους βραδύτερους ρυθμούς τριετίας αυξήθηκαν το 2019 οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών, με τον ανταγωνισμό από τα «έξυπνα» ρολόγια να μειώνει κατακόρυφα τη ζήτηση για πολυτελή κλασικά κομμάτια, την ώρα που η εξάπλωση του κοροναϊού απειλεί τις προοπτικές για το σύνολο του κλάδου ειδών πολυτελείας.
Οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών αυξήθηκαν πέρυσι κατά 2,4%, στα 21,7 δισ. ευρώ(22,4 δισ. δολάρια), σύμφωνα με τα στοιχεία της Συνομοσπονδίας Βιομηχανίας Ελβετικών Ρολογιών. Οι εξαγωγές προς το Χογκ-Κογκ έκαναν βουτιά 11%, καθώς οι πολύμηνες διαδηλώσεις οδήγησαν σε κλείσιμο καταστημάτων στην κορυφαία εξαγωγική αγορά.
Οι Ελβετοί ωρολογοποιοί θα δυσκολευθούν φέτος να βρουν αγορές ώστε να αναπληρώσουν το κενό της Κίνας, όπου η κατανάλωση προβλέπεται να σημειώσει κατακόρυφη πτώση, εξαιτίας της εξάπλωσης του κοροναϊού. Η κατάσταση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση έως και 8% της κερδοφορίας των εταιρειών του κλάδου πολυτελείας φέτος, όπως εκτιμά ο Πιράλ Νταντχάνια, αναλυτής της RBC. Σχεδόν το 35% των εσόδων για τις εταιρείες πολυτελών ειδών προέρχεται από Κινέζους καταναλωτές, προσθέτει ο αναλυτής της RBC. Η επιδημία SARS είχε οδηγήσει σε βουτιά 20% της διεθνούς ταξιδιωτικής κίνησης το 2003, σύμφωνα με την RBC.
Oι πωλήσεις ελβετικών ρολογιών(σε κομμάτια) μειώθηκαν 13%, στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1984, στα 20,5 εκατ. ρολόγια, καθώς ο κλάδος εστιάζει στον περιορισμό της παραγωγής και στροφή προς περισσότερο ακριβά μοντέλα.
naftemporiki.gr