Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2007 14:01

Κρίσιμες ώρες για την Ολυμπιακή

Αποθαρρύνεται κάθε αξιόπιστος επενδυτής να αγοράσει την Ολυμπιακή, και αυτό γιατί κινδυνεύει να κληρονομήσει μαζί και την υποχρέωση επιστροφής των κρατικών ενισχύσεων, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, μετά τη συνάντηση του στις Βρυξέλλες με τον Επίτροπο αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, Ζακ Μπαρό. Η προσφυγή της Ryan Air δυσχεραίνει την κατάσταση, πρόσθεσε ο υπουργός, ο οποίος διαβεβαίωσε παράλληλα τους εργαζομένους πως σε κάθε περίπτωση δεν θα βρεθούν χωρίς δουλειά.

ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΕΤΑΙ κάθε αξιόπιστος επενδυτής να αγοράσει την Ολυμπιακή, και αυτό γιατί κινδυνεύει να κληρονομήσει μαζί και την υποχρέωση επιστροφής των κρατικών ενισχύσεων, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, μετά τη συνάντηση του στις Βρυξέλλες με τον Επίτροπο αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, Ζακ Μπαρό.

Η προσφυγή της Ryan Air δυσχεραίνει την κατάσταση, πρόσθεσε ο υπουργός, ο οποίος διαβεβαίωσε παράλληλα τους εργαζομένους πως σε κάθε περίπτωση δεν θα βρεθούν χωρίς δουλειά.

«Η προσφυγή της Ryan Air εναντίον της Κομισιόν για αδράνεια απέναντι σε ανταγωνιστές της εταιρίας, που στην περίπτωση της Ολυμπιακής αφορά μη ανάκτηση παλιών κρατικών ενισχύσεων (1998-2004), καθώς και αίτημα για άνοιγμα φακέλων για “νέες παράνομες κρατικές ενισχύσεις” στην περίοδο 2004-2007, δυσχεραίνει την κατάσταση της Ολυμπιακής».

«Ούτως ή άλλως», πρόσθεσε ο υπουργός, «όσο παραμένουν ανοικτά νομικά προβλήματα στις Βρυξέλλες, αποθαρρύνεται κάθε αξιόπιστος επενδυτής να αγοράσει την εταιρία. Και αυτό γιατί κινδυνεύει να κληρονομήσει μαζί και την υποχρέωση επιστροφής των κρατικών ενισχύσεων. Ακόμα όμως και για όσους δεν επιλέγουν - όπως συμβαίνει σχεδόν παντού - την αποκρατικοποίηση ως λύση, η εκκρεμότητα σε σχέση με τις διαιτησίες, αλλά και οι δύο ανοικτές υποθέσεις στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων - στη μία εκ των οποίων η Ελλάδα απειλείται με την καταβολή ημερήσιου προστίμου για την Ολυμπιακή – θέτουν εκ των πραγμάτων ζητήματα για την πορεία της εταιρίας».

Ο υπουργός τόνισε πάντως ότι παρά τις δυσκολίες η μάχη συνεχίζεται. Διαβεβαίωσε παράλληλα τους εργαζόμενους πως δεν θα βρεθούν χωρίς δουλειά. «Οι κάτοικοι των νησιών μας, πως οι αεροπορικές συνδέσεις με τα νησιά είναι πάντοτε θέμα απόλυτης προτεραιότητας. Οι φορολογούμενοι, ότι θα σεβαστούμε τα χρήματά τους επιδιώκοντας, χωρίς σπουδή αλλά και χωρίς χρονοτριβές, βιώσιμη λύση. Και οι επιβάτες, ότι η λύση αυτή θα αποτρέπει τις συνθήκες μονοπωλίου διασφαλίζοντας γι’ αυτούς το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.

«Σχεδόν αδύνατη» η αποστολή του Κ. Χατζηδάκη, λέει ο εκπρόσωπος Τύπου του Ζακ Μπαρό

«Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκτιμά πάρα πολύ τις προσπάθειες του Έλληνα υπουργού Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη, και το πνεύμα της συνεργασίας που επιδεικνύει, ωστόσο θεωρεί ότι η αποστολή που έχει αναλάβει ο Έλληνας υπουργός είναι σχεδόν αδύνατη».

Τα παραπάνω δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Ζακ Μπαρό, ερωτηθείς σήμερα από τους Έλληνες δημοσιογράφους για το περιεχόμενο της συνάντησης του Επιτρόπου με τον κ. Χατζηδάκη.

Ryanair κατά Κομισιόν για την Ολυμπιακή

Yπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα ο ιρλανδικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους Ryanair υπέβαλε μήνυση κατά της Κομισιόν κατηγορώντας το ευρωπαϊκό όργανο ότι δεν ερεύνησε αποτελεσματικά τις καταγγελίες της σχετικά με τις παράνομες χρηματοδοτήσεις του ελληνικού δημοσίου προς την Ολυμπιακή Αεροπορία

Η Ryanair ισχυρίζεται ότι η Ολυμπιακή έλαβε σημαντικό ποσό παράνομων ενισχύσεων από την κυβέρνηση της Ελλάδας, ύψους 500 εκατ. ευρώ, «από απλήρωτες υπηρεσίες που υποτίθεται ότι της προσέφερε».

«Παρ' όλα αυτά, η Κομισιόν αρνήθηκε να κάνει οτιδήποτε για αυτό από το 2006 και έτσι δεν μας αφήνει άλλη επιλογή από το να καταγγείλουμε την αδράνειά της ενώπιον των ευρωπαϊκών δικαστηρίων», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μάικλ Ο'Λίρι.

Υπενθυμίζεται ότι, η Ryanair είχε προαναγγείλει από τον περασμένο Ιούλιο ότι θα προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια σχετικά με τις παράνομες κρατικές επιχορηγήσεις που έχουν δοθεί, όχι μόνο προς την Ολυμπιακή, αλλά και προς άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Μεταξύ αυτών είναι η Air France, η Alitalia και η Lufthansa

Τέλος η Ryanair κατήγγειλε επίσης τον περασμένο μήνα στην Επίτροπο Ανταγωνισμού της Ε.Ε. κ. Neelie Kroes, τις ανταγωνίστριες εταιρείες Lufthansa και Air France για προκαθορισμό των τιμών στις επιβαρύνσεις καυσίμων, κάτι που και οι δύο εταιρείες αρνούνται.