Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 18:04

Εγκρίθηκαν τα δρομολόγια Golden Star Ferries και Fast Ferries

Έκτακτη ανακοίνωση εξέδωσε πριν από λίγο το υπουργείο Ναυτιλίας, σχετικά με την αποδοχή της ομόφωνης θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), αιτημάτων δυο ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Έκτακτη ανακοίνωση εξέδωσε πριν από λίγο το υπουργείο Ναυτιλίας, σχετικά με την αποδοχή της ομόφωνης θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), αιτημάτων δυο ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώνονται τα εξής:

  • «Εγκρίθηκαν, μεταξύ άλλων, τα δρομολόγια της εταιρίας Golden Star Ferries, στη γραμμή από Ραφήνα έως Μύκονο και Νάξο, καθώς και τα δρομολόγια από Ηράκλειο Κρήτης προς τα παραπάνω νησιά.
  • Εγκρίθηκε, η έκτακτη δρομολόγηση του ταχύπλοου Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «Θάντερ» της εταιρίας Fast Ferries από Πειραιά για Νάξο, Σαντορίνη με προσέγγιση και στα λιμάνια της Ανάφης και της Θηρασιάς».

Από την ανακοίνωση δεν διευκρινίζονται οι ώρες δρομολόγησης των πλοίων της Golden Star Ferries, όπως επίσης απουσιάζει η προσέγγιση στη Μύκονο από το πλοίο «Θάντερ» της Fast Ferries.

Όπως έγραφε η «Ν», σήμερα το πρωί η πλοιοκτήτρια εταιρεία Fast Ferries ενημερώθηκε από το υπουργείο ότι δεν εγκρίνεται το δρομολόγιο του ταχυπλόου «Θάντερ» παρά το γεγονός ότι είχε ομόφωνη θετική γνωμοδότηση από το ΣΑΣ. Το σκεπτικό ήταν ότι δεν υπάρχουν «έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες». Στη συνέχεια όμως η πλοιοκτήτρια εταιρεία ενημερώθηκε ότι θα εγκριθεί υπό τον όρο να βγάλει από το δρομολόγιο την  προσέγγιση στη Μύκονο μόνο για τη φετινή σεζόν, όπως και φαίνεται στην ανακοίνωση του ΥΕΝ.

 

Εκπρόσωπος της εταιρείας απάντησε ότι θα χρειασθεί λίγο χρόνο προκειμένου να εξετάσει εάν με την αλλαγή αυτή το δρομολόγιο θα είναι βιώσιμο. Ωστόσο σε επικοινωνία που είχε η «Ν» με την εταιρεία Fast Ferries της δηλώθηκε ότι η ακτοπλοϊκή εμμένει στο αρχικό και εγκεκριμένο ομόφωνα από το ΣΑΣ δρομολόγιο της.

Σημειώνεται ότι το Θάντερ είχε ζητήσει να δρομολογηθεί ως «έκτακτη δρομολόγηση» για το 2020, στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή, αφού το πλοίο αγοράσθηκε από την Fast Ferries τον προηγούμενο Αύγουστο και δεν μπορούσε να δηλωθεί εμπρόθεσμα, καθώς η σχετική διαδικασία γίνεται στις αρχές του έτους. Στο τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) της 13ης Δεκεμβρίου εγκρίθηκε ομόφωνα το αίτημα της Fast Ferries για την εκπρόθεσμη δρομολόγηση του «Θάντερ» στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή. Παράλληλα, εγκρίθηκε και ένα αίτημα του «Naxos Jet» της SeaJets στην ίδια γραμμή, ως τροποποίηση δρομολογίου. Όπως αποφασίσθηκε ομόφωνα στο πλαίσιο των «κανόνων του ΣΑΣ» το «Naxos Jet» από τον Πειραιά θα αναχωρούσε πρώτο (15.30), ενώ το «Θάντερ» θα ακολουθούσε (αναχώρηση 15.50).

Στο άλλο μέτωπο αυτό της Golden Star Ferries σε σχετική ανακοίνωση της η εταιρεία αναφέρει ότι ενημερώθηκε σήμερα από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι «δεν γίνεται δεκτό το αίτημα μας για τροποποίηση των δρομολογίων (σ.σ. αφορά τη γραμμή Ηρακλείου -Σαντορίνης), παρά την ομόφωνη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα όπως τονίζει «να εξυπηρετούνται μονοπωλιακά τα συμφέροντα ανταγωνιστών μας».

«Η Golden Star Ferries, με θλίψη σας ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν τη Δευτέρα 20/01/2020 προκειμένου να εξετάσει αν θα συνεχίσει την δραστηριοποίησή της στην Ελληνική Ακτοπλοΐα. Ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοι μας. Αυτονόητα, η εταιρεία μας επιφυλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωση της για την ζημία που υφίσταται ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων».

Διαβάστε εδώ τη σχετική επιστολή της Golden Star Ferries