Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 17:28

Απειλούν με αποχωρήσεις από την ακτοπλοΐα - «Τρικυμία» στο υπουργείο Ναυτιλίας

Τρικυμία στο υπουργείο Ναυτιλίας με αφορμή τη μη αποδοχή ακόμη, της ομόφωνης θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), αιτημάτων δυο ακτοπλοϊκών εταιρειών. Μάλιστα η μία ακτοπλοϊκή ανακοίνωσε την πρόθεση της να εξετάσει το ενδεχόμενο αποχώρησής της από την ελληνική ακτοπλοΐα.

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Τρικυμία στο υπουργείο Ναυτιλίας με αφορμή τη μη αποδοχή ακόμη, της ομόφωνης θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), αιτημάτων δυο ακτοπλοϊκών εταιρειών. Μάλιστα η μία ακτοπλοϊκή ανακοίνωσε την πρόθεση της να εξετάσει το ενδεχόμενο αποχώρησής της από την ελληνική ακτοπλοΐα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ αρχικά σήμερα το πρωί η πλοιοκτήτρια εταιρεία Fast Ferries ενημερώθηκε από το υπουργείο ότι δεν εγκρίνεται το δρομολόγιο του ταχυπλόου «Θάντερ» παρά το γεγονός ότι είχε ομόφωνη θετική γνωμοδότηση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Το σκεπτικό ήταν ότι δεν υπάρχουν «έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες». Στη συνέχεια όμως η πλοιοκτήτρια εταιρεία ενημερώθηκε ότι θα εγκριθεί υπό τον όρο να βγάλει από το δρομολόγιο την  προσέγγιση στη Μύκονο μόνο για τη φετινή σεζόν.

Εκπρόσωπος της εταιρείας απάντησε ότι θα χρειασθεί λίγο χρόνο προκειμένου να εξετάσει εάν με την αλλαγή αυτή το δρομολόγιο θα είναι βιώσιμο. Ωστόσο σε επικοινωνία που είχε η «Ν» με την εταιρεία Fast Ferries της δηλώθηκε ότι η ακτοπλοϊκή εμμένει στο αρχικό και εγκεκριμένο ομόφωνα από το ΣΑΣ δρομολόγιο της.

Σημειώνεται ότι το Θάντερ είχε ζητήσει να δρομολογηθεί ως «έκτακτη δρομολόγηση» για το 2020, στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή, αφού το πλοίο αγοράσθηκε από την Fast Ferries τον προηγούμενο Αύγουστο και δεν μπορούσε να δηλωθεί εμπρόθεσμα, καθώς η σχετική διαδικασία γίνεται στις αρχές του έτους. Στο τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) της 13ης Δεκεμβρίου εγκρίθηκε ομόφωνα το αίτημα της Fast Ferries για την εκπρόθεσμη δρομολόγηση του «Θάντερ» στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή. Παράλληλα, εγκρίθηκε και ένα αίτημα του «Naxos Jet» της SeaJets στην ίδια γραμμή, ως τροποποίηση δρομολογίου. Όπως αποφασίσθηκε ομόφωνα στο πλαίσιο των «κανόνων του ΣΑΣ» το «Naxos Jet» από τον Πειραιά θα αναχωρούσε πρώτο (15.30), ενώ το «Θάντερ» θα ακολουθούσε (αναχώρηση 15.50).

Στο άλλο μέτωπο αυτό της Golden Star Ferries σε σχετική ανακοίνωση της η εταιρεία αναφέρει ότι ενημερώθηκε σήμερα από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι «δεν γίνεται δεκτό το αίτημα μας για τροποποίηση των δρομολογίων (σ.σ. αφορά τη γραμμή Ηρακλείου -Σαντορίνης), παρά την ομόφωνη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα όπως τονίζει «να εξυπηρετούνται μονοπωλιακά τα συμφέροντα ανταγωνιστών μας».

«Η Golden Star Ferries, με θλίψη σας ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν τη Δευτέρα 20/01/2020 προκειμένου να εξετάσει αν θα συνεχίσει την δραστηριοποίησή της στην Ελληνική Ακτοπλοΐα. Ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοι μας. Αυτονόητα, η εταιρεία μας επιφυλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωση της για την ζημία που υφίσταται ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων».

Διαβάστε εδώ τη σχετική επιστολή της Golden Star Ferries