Ολλανδικές, βελγικές και γαλλικές επιχειρήσεις έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για συμμετοχή στο φιλόδοξο και ταυτόχρονα αμφιλεγόμενο σχέδιο διάνοιξης της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης, φέρεται να δήλωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας, Καχίτ Τουρχάν.
Ολλανδικές, βελγικές και γαλλικές επιχειρήσεις έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για συμμετοχή στο φιλόδοξο και ταυτόχρονα αμφιλεγόμενο σχέδιο διάνοιξης της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης, φέρεται να δήλωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας, Καχίτ Τουρχάν.
Όπως μεταδίδει το τουρκικό πρακτορείο Anadolu, ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών υποστήριξε ότι το έργο διάνοιξης της διώρυγας θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2026 και θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των Στενών του Βοσπόρου. Η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης (το λεγόμενο Kanal Instanbul) αποτελεί ένα από τα πιο φιλόδοξα μεγάλα έργα υποδομών του προέδρου Ταγίπ Ερντογάν. Έχει όμως ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από περιβαλλοντικές οργανώσεις, κατοίκους και τον ίδιο τον δήμαρχο της πόλης.
Το σχέδιο του Τούρκου προέδρου προβλέπει ότι μέχρι το 2021 θα έχει κατασκευαστεί το 60% και το 2025 το έργο θα έχει ολοκληρωθεί. Η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης θα κοστίσει περίπου 10 δισ. δολάρια και θα έχει μήκος 43 χιλιόμετρα.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Reuters