«Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τα πρώτα δείγματα από την εφαρμογή του νέου διεθνούς κανονισμού του ΙΜΟ για τα καύσιμα» είπε ο υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γ. Πλακιωτάκης, στο 12ο συνέδριο Maritime Congress με θέμα την πράσινη ναυτιλία και τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Όπως τόνισε, «η Ελλάδα είναι υπέρ της εφαρμογής αυστηρών περιβαλλοντικών κανόνων στον χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας».
Στις πολλές και σημαντικές περιβαλλοντικές προκλήσεις και τις εφαρμογές νέων νομοθεσιών, όπως η εφαρμογή του νέου καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5% έναντι 3,5%), αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ανοίγοντας τις εργασίες του 12ου συνεδρίου Maritime Congress με θέμα την πράσινη ναυτιλία και τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση.
«Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τα πρώτα δείγματα από την εφαρμογή του νέου διεθνούς κανονισμού του ΙΜΟ για τα καύσιμα, που αφορά την παγκόσμια ναυτιλία» σημείωσε η κ. Πλακιωτάκης, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα είναι υπέρ της εφαρμογής αυστηρών περιβαλλοντικών κανόνων στον χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας».
Όπως είπε, «στην τελευταία σύνοδο του IMO, ως πρώτη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, εκφράσαμε τους προβληματισμούς μας όσον αφορά τη διαθεσιμότητα, την ασφάλεια, την επάρκεια και την ποιότητα του νέου καυσίμου.
Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που υιοθέτησε την εφαρμογή ποιοτικών καυσίμων από τις πετρελαϊκές εταιρείες που προμηθεύουν το νέο καύσιμο. Θεωρούμε, όμως, απαραίτητη την παρακολούθηση της εφαρμογής του μέτρου στην πράξη, όπως και τη διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού για όλες τις σημαίες. Η περιβαλλοντική ατζέντα πρέπει να συνοδεύεται από κανονισμούς που να είναι πρακτικοί, ρεαλιστικοί και εφαρμόσιμοι».
Σχετικά με τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε πως «πλέον αυτή στρέφεται προς ανατολάς. Με νέους τρόπους, είτε μέσω leasing, είτε μέσω private equity, είτε μέσω μετατρέψιμων ομολογιακών. Και εμείς ως χώρα, λαμβάνοντας και τα μηνύματα της αγοράς, στο τελευταίο φορολογικό νομοσχέδιο εκσυγχρονίσαμε τη νομοθεσία μας, ακριβώς όσον αφορά στο κομμάτι του leasing, δηλαδή ελληνικής πλοιοκτησίας πλοία που χρηματοδοτούνται μέσω leasing μπορούν να νηολογηθούν στην ελληνική σημαία, κάτι πάρα πολύ σημαντικό, που δεν προβλεπόταν μέχρι σήμερα. Γεγονός που δείχνει ότι και η ελληνική ναυτιλία αρχίζει να προσαρμόζεται με βάση τη διεθνή εμπειρία. Και θέλω να επισημάνω ότι και οι ελληνικές τράπεζες, στο μέτρο βέβαια που τους αναλογεί, μπορούν, και φαντάζομαι θα το κάνουν το επόμενο διάστημα, να ενισχύσουν την ελληνόκτητη ναυτιλία».
Κλείνοντας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε ότι «πέρυσι μιλούσαμε για έλλειψη ενός σταθερού και βιώσιμου περιβάλλοντος στο χώρο της οικονομίας. Έξι μήνες μετά την ανάληψη διακυβέρνησης της χώρας από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, σήμερα μιλάμε υπό άλλους όρους. Αναγνωρίζεται πλέον διεθνώς, το διαπιστώσαμε και κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, ότι η Ελλάδα βαδίζει σταθερά σε δρόμους ανάπτυξης. Το 2020 θα είναι ένα έτος προώθησης μεταρρυθμίσεων και υλοποίησης του κυβερνητικού μας προγράμματος και σαφώς η ελληνική ναυτιλία, η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, αποτελεί μία από τις βασικές μας προτεραιότητες, αφού δεν συμβάλλει μόνο σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, αλλά και στην ενίσχυση της στρατηγικής θέσης της Ελλάδας».