Με την αποχώρηση του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού ολοκληρώθηκε η χρήση του 2019 για τη Χαλυβουργική.
Από την έντυπη έκδοση
Με την αποχώρηση του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού ολοκληρώθηκε η χρήση του 2019 για τη Χαλυβουργική.
Συγκεκριμένα, μέχρι τις 30/12/2019 είχαν αποχωρήσει και οι 220 εργαζόμενοι της ιστορικής βιομηχανίας, ακολουθώντας το σχετικό πρόγραμμα που είχε προτείνει ο βασικός μέτοχος της εταιρείας Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος με επιστολή του. Όπως τονίζεται από κύκλους της εταιρείας, το ποσό που κατεβλήθη για τις αποζημιώσεις του προσωπικού ανήλθε συνολικά σε 6 εκατ. ευρώ.
Όπως σημειώνεται, η συγκεκριμένη εξέλιξη ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για τους νομικούς και τους βασικούς πιστωτές της εταιρείας και συγκεκριμένα τις τράπεζες να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο, που περιλαμβάνει είτε την υπαγωγή της εταιρείας σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης είτε στην πτώχευση ή την κατάσχεση προς εξόφληση των οφειλών της.
Η ακίνητη περιουσία της εταιρείας περιλαμβάνει τις εργοστασιακές εγκαταστάσεις της (1.300 στρέμματα), ιδιόκτητες λιμενικές εγκαταστάσεις, νεόδμητες μεταλλικές αποθήκες σύγχρονου τύπου και νέα συστήματα διαχείρισης περιβαλλοντικών αποβλήτων. Επίσης η Χαλυβουργική διαθέτει άδειες ηλεκτροπαραγωγής.
Να σημειωθεί πως στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η Χαλυβουργική είχε υλοποιήσει επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ (ίδια κεφάλαια και δανεισμός) για τον εκσυγχρονισμό της με παραγωγική δυναμικότητα 1 εκατ. τόνους χαλυβουργικά προϊόντα. Η επένδυση τελείωσε το 2007 (έργο Spooler) και μπήκε για φουλ παραγωγή το 2009, αλλά δεν αποσβέστηκε.
Ακολούθησε η οικονομική κρίση, η πτώση στην εσωτερική ζήτηση χαλυβουργικών προϊόντων, οι φόροι στην ενέργεια. Το 2012 η κύρια δραστηριότητα της Χαλυβουργικής σταμάτησε και η εταιρεία από τότε μέχρι σήμερα υπολειτουργούσε.
Μεγάλη ιστορία
Για την ιστορία να αναφερθεί πως η Χαλυβουργική είχε μείζονα συμμετοχή στα μεγάλα έργα υποδομής που έγιναν τα τελευταία χρόνια όπως οι μεγάλοι οδικοί άξονες, ΠΑΘΕ, Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), Ολυμπία οδός, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65), το Μετρό Αθηνών, κ.ά. Υπήρξε ο κύριος προμηθευτής Χάλυβα Οπλισμού Σκυροδέματος στα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα της τελευταίας δεκαετίας, όπως τα Costa Navarino Resort, McArthurGlen Athens, Karela Office Park, Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, κ.ά. Επίσης, παλαιότερα έργα αναφοράς, όπως το λιμάνι της Πάτρας, το Ολυμπιακό Στάδιο, το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, η Γέφυρα της Χαλκίδας, η Εθνική οδός Αθηνών - Κορίνθου, ο Διεθνής Αερολιμένας Ελευθέριος Βενιζέλος, η Εγνατία Οδός, η Αττική Οδός, η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, το Ολυμπιακό Χωριό καθώς και άλλα Ολυμπιακά έργα στηρίχτηκαν στην πρώτη ύλη της Χαλυβουργικής.