Με ενισχυμένο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα εκτιμάται ότι έκλεισε το 2019 η adidas, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις της διοίκησης της τοπικής εταιρείας για περαιτέρω αύξηση πωλήσεων, αλλά και βελτίωση της κερδοφορίας εξασφαλίζοντας επίπεδα μεταξύ 2% έως 5% επί του τζίρου.
Από την έντυπη έδκοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με ενισχυμένο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα εκτιμάται ότι έκλεισε το 2019 η adidas, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις της διοίκησης της τοπικής εταιρείας για περαιτέρω αύξηση πωλήσεων, αλλά και βελτίωση της κερδοφορίας εξασφαλίζοντας επίπεδα μεταξύ 2% έως 5% επί του τζίρου.
Χονδρική και λιανική
Σύμφωνα με τη διοίκηση της adidas Hellas, 100% θυγατρικής της γερμανικής Adidas AG, οι επιδόσεις της εταιρείας λίγους μήνες πριν από το κλείσιμο της οικονομικής χρήσης 2019 ενισχύουν την πρόβλεψη για νέα αύξηση πωλήσεων εντός της ελληνικής επικράτειας οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στη δυναμική των προϊόντων της γνωστής μάρκας αθλητικών ειδών, στην ανάπτυξη του πελατολογίου χονδρικής αλλά και στην περαιτέρω ενίσχυση της λιανικής.
Σημειώνεται ότι η adidas Hellas A.E. (aHellas) δραστηριοποιείται κυρίως στη χονδρική και τη λιανική πώληση αθλητικών ειδών διανέμοντας προϊόντα της adidas και της Reebok, τα οποία αποκτά κυρίως από την adidas International Trading BV. Η Adidas AG με τη σειρά της, πολυεθνική με έδρα στο Herzogenaurach της Βαυαρίας, είναι εταιρεία χαρτοφυλακίου του ομίλου Adidas, του μεγαλύτερου κατασκευαστή αθλητικών ειδών στην Ευρώπη και του δεύτερου μεγαλύτερου στον κόσμο.
Οι επιδόσεις
Τα μεγέθη της ελληνικής θυγατρικής αναπτύσσονται σταθερά, με ενδεικτικές τις επιδόσεις της κατά την οικονομική χρήση 2018, όπου οι πωλήσεις έτρεξαν με διψήφιο ρυθμό.
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 115,835 εκατ. ευρώ έναντι 103,463 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 11,96%.
Σημειώνεται ότι στις 31.12.2018 η εταιρεία διέθετε 12 καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα, όσα διέθετε κι ένα χρόνο νωρίτερα.
Το κόστος πωληθέντων της εταιρείας ανήλθε σε 85,019 εκατ. ευρώ, έναντι 76,942 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, δηλαδή σημείωσε αύξηση κατά 10,50%.
Ενισχυμένα κατά περίπου 62% εμφανίζονται και τα συνολικά αποτελέσματα μετά από φόρους που διαμορφώθηκαν σε κέρδος ύψους 2,480 εκατ. ευρώ έναντι 1,532 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Τα ιδιοχρησιμοποιούμενα πάγια περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας ανήλθαν σε 3,813 εκατ. ευρώ έναντι 4,278 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, δηλαδή μειώθηκαν κατά 10,87% κυρίως λόγω των ανακαινίσεων που πραγματοποιήθηκαν στο δίκτυο καταστημάτων.
Το σύνολο κυκλοφορούντος ενεργητικού ανήλθε κατά την εξεταζόμενη περίοδο σε 47,060 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων διαμορφώθηκε σε 33,454 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 32,453 εκατ. ευρώ.
Ικανοποίηση στη διοίκηση
Το οικονομικό αποτέλεσμα της εταιρείας κρίνεται αρκετά καλό από τη διοίκηση της aHellas και απεικονίζει τη σταθερή πορεία της εταιρείας παρ’ όλη τη συνεχιζόμενη κακή οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. Επίσης η aHellas παραμένει σε τροχιά ανάπτυξης και συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της στην ελληνική αγορά έναντι του ανταγωνισμού όπως αυτό φαίνεται από την εξέλιξη του τζίρου. Σημειώνεται επίσης ότι ο κίνδυνος ρευστότητας διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα λόγω της δυνατότητας άντλησης κεφαλαίων από τη μητρική εταιρεία και της διακράτησης σημαντικού ποσού διαθεσίμων.
Πάντως η διοίκηση στην έκθεσή της που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις 2018 σχολιάζει τους κινδύνους που σχετίζονται με πολιτικές και οικονομικές συνθήκες, καθώς και με τις συνθήκες της αγοράς και τις εξελίξεις στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι η δραστηριότητα της εταιρείας επηρεάζεται σημαντικά από τη μείωση της ιδιωτικής κατανάλωσης, που με τη σειρά της επηρεάζεται από τις παρούσες οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα, όπως τα επίπεδα της ανεργίας, τα επίπεδα πληθωρισμού, τα επιτόκια, το ύψος της αύξησης του ΑΕΠ και τα ποσοστά φορολόγησης.