Τη «μεγάλη έκπληξή» της για την είδηση ότι ο Κάρλος Γκοσν διέφυγε από την Ιαπωνία και μετέβη αεροπορικώς στον Λίβανο, εξέφρασε η Γαλλίδα υφυπουργός Οικονομίας Ανιές Πανιέ-Ρινασέ προσθέτοντας ότι πληροφορήθηκε το γεγονός από τα μέσα ενημέρωσης.
Τη «μεγάλη έκπληξή» της για την είδηση ότι ο Κάρλος Γκοσν διέφυγε από την Ιαπωνία και μετέβη αεροπορικώς στον Λίβανο, εξέφρασε η Γαλλίδα υφυπουργός Οικονομίας Ανιές Πανιέ-Ρινασέ προσθέτοντας ότι πληροφορήθηκε το γεγονός από τα μέσα ενημέρωσης.
Η Πανιέ-Ρινασέ δήλωσε επίσης στον ραδιοσταθμό France Inter, όσον αφορά τον Γκοσν, ότι ουδείς είναι υπεράνω του νόμου, όμως ο Γκοσν, ως Γάλλος πολίτης, θα λάβει γαλλική προξενική υποστήριξη.
Ο αποπεμφθείς επικεφαλής της Nissan Κάρλος Γκοσν επιβεβαίωσε πως διέφυγε στον Λίβανο υποστηρίζοντας ότι δεν μπορούσε «να παραμείνει άλλο όμηρος του μεροληπτικού συστήματος δικαικοσύνης της Ιαπωνίας», δημιουργώντας ερωτήματα για το πώς ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους παγκοσμίως επικεφαλής επιχειρήσεων απέδρασε από την Ιαπωνία μήνες πριν από τη δίκη του.
Η Nissan απέπεμψε τον Γκοσν, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.
Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, γάλλος υπήκοος, ο Γκοσν άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»).
Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Renault -Nissan το 1999, ο Γκοσν χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Reuters, AFP