Με ταλέντο στο σχέδιο και γιαγιά μοδίστρα, η Παναγιώτα Τσάκαλου φαίνεται να έψαχνε την κατάλληλη συγκυρία για να κάνει τη μεγάλη αλλαγή στην καριέρα της, αφού εργάστηκε κατά βάση ως στέλεχος επιχειρήσεων.
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με ταλέντο στο σχέδιο και γιαγιά μοδίστρα, η Παναγιώτα Τσάκαλου φαίνεται να έψαχνε την κατάλληλη συγκυρία για να κάνει τη μεγάλη αλλαγή στην καριέρα της, αφού εργάστηκε κατά βάση ως στέλεχος επιχειρήσεων.
Αν και σχεδίαζε από μικρή, σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και το 1994 μπήκε στον εργασιακό στίβο αναλαμβάνοντας θέση γραμματέα σε γραφείο μεγάλης εταιρείας. Εργάστηκε σε διάφορους τομείς, από το τμήμα πωλήσεων μέχρι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού. Εν μέσω κρίσης όμως, όταν το επιχειρηματικό περιβάλλον άλλαξε άρδην, αποφάσισε να μπει στο χώρο της μόδας, κάνοντας επάγγελμα μια τέχνη που μέχρι τότε αποτελούσε για κείνη καταφύγιο ή χόμπυ. Έτσι το 2012 αποφάσισε να κάνει σπουδές στο σχέδιο, παρακολουθώντας το πρόγραμμα του ΙΕΚ Ακμή και στη συνέχεια μεταπτυχιακό του London School of Design. Ακολούθησε πρακτική και σήμερα η Παναγιώτα Τσάκαλου διεκδικεί τη θέση της στην αγορά μόδας με το brand Panagiota Kalos, το οποίο σύστησε στο κοινό στην 26η εβδομάδα μόδας της Αθήνας (26η Athens Xclusive Designers Week).
Τη συναντήσαμε με αφορμή τη συμμετοχή της στο πλαίσιο των New Designers Awards by 1664 Blanc, όπου οι δημιουργίες της έκαναν εντύπωση κυρίως γιατί ήταν εμπνευσμένες από τον “προπάππο ΣΜΙΤ”, βασισμένο στο ομότιτλο έργο του Νίκου Εγγονόπουλου, του σύγχρονου Έλληνα ζωγράφου και ποιητή, εκφραστή του υπερρεαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα.
Σύγχρονες τεχνικές και όραμα
Η σχεδιάστρια, έχοντας την συγκατάθεση της οικογένειας του καλλιτέχνη, αποτύπωσε με ευφάνταστο τρόπο τις εικόνες από τα έργα του χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές όπως την ψηφιακή εκτύπωση. Όραμά της είναι να δημιουργήσει κλασικά κομμάτια με σύγχρονο ύφος για “day-to-night” εμφανίσεις δίνοντας έμφαση στην ποιότητα των υλικών. Αλλά χρειάζεται και την εμπιστοσύνη της αγοράς για να το πετύχει. Αυτό το διάστημα αναζητά συνεργασίες με επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, κυρίως boutique, που μπορούν να φιλοξενήσουν τη συλλογή της ενώ διερευνά δυνατότητες εμπορικής συνεργασίας και με το εξωτερικό καθώς στοχεύει σε πελατεία υψηλών απαιτήσεων, με αγοραστική δυνατότητα άνω του μετρίου. Όπως τονίζει μιλώντας στο naftemporiki.gr, για να βρεις δουλειά δεν αρκεί το book, χρειάζεται research book. Πρόκειται για την έρευνα του σχεδιαστή που συμπληρώνει το portfolio του. Αυτό έμαθε στο Λονδίνο, όπου πέρα από τις σπουδές, εργάστηκε ένα διάστημα ως fashion consultant και ως manager σε μεγάλο κατάστημα. Στην Ελλάδα τα πραγματα είναι αρκετά διαφορετικά, καθώς φαίνεται ότι το δίκτυο γνωριμιών είναι αυτό που ανοίγει πιο εύκολα τις πόρτες. Σε κάθε περίπτωση όμως, τελικός κριτής είναι η αγορά, δηλαδή το καταναλωτικό κοινό.