Απροσδόκητη επιδείνωση παρουσιάζει το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία καθώς καταφθάνει το νέο έτος. Η ελαφρά πτώση του σχετικού δείκτη που προκύπτει από έρευνα του οικονομικού ινστιτούτου GfK, έναντι προσδοκιών για άνοδό του, πυροδοτεί ανησυχία ότι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία, που έχει ήδη πληγεί από την κάμψη των εξαγωγών, θα χάσει ακόμη ένα στήριγμα, αυτό της εσωτερικής κατανάλωσης, στις αρχές του 2020.
Απροσδόκητη επιδείνωση παρουσιάζει το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία καθώς καταφθάνει το νέο έτος. Η ελαφρά πτώση του σχετικού δείκτη που προκύπτει από έρευνα του οικονομικού ινστιτούτου GfK, έναντι προσδοκιών για άνοδό του, πυροδοτεί ανησυχία ότι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία, που έχει ήδη πληγεί από την κάμψη των εξαγωγών, θα χάσει ακόμη ένα στήριγμα, αυτό της εσωτερικής κατανάλωσης, στις αρχές του 2020.
Ο δείκτης για τον Ιανουάριο υποχώρησε στις 9,6 μονάδες από 9,7 τον προηγούμενο μήνα. Σε πρόσφατη δημοσκόπηση του Reuters αναλυτές προέβλεπαν άνοδό του στις 9,8.
Οι δαπάνες των νοικοκυριών είχαν εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σταθερούς και αξιόπιστους πυλώνες της γερμανικής οικονομίας, γλιτώνοντάς την ουσιαστικά από την΄υφεση. Και σε αυτό έχει βεβαίως συμβάλλει το γεγονός ότι το ποσοστό της ανεργίας έχει υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, οι μισθολογικές αυξήσεις, που υπερβαίνουν τον πληθωρισμό, αλλά και το ιστορικά χαμηλό κόστος δανεισμού.
Οι αναλυτές του GfK σχολίασαν πως ο παράγοντας που έκαμψε το ηθικό των επενδυτών ήταν οι ειδήσεις για περικοπές θέσεων στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών ανταλλακτικών. Η ένωση των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών VDA περιμένει πτώση των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων φέτος κατά 5% και προειδοποιεί για περισσότερες περικοπές θέσεων το 2020.
naftemporiki.gr