Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019 15:15

«Ρεφάρισμα» της Ferrero με 30% αύξηση στον τζίρο

Σχεδόν 30% αύξηση εσόδων κατέγραψε η Ferrero στην Ελλάδα, επιτυγχάνοντας την επαναφορά του τζίρου της στα επίπεδα της περιόδου πριν από την «προκλητική» διετία 2016-2017, όταν και έχασε το 33% της αξίας των πωλήσεών της, λόγω της ισχυρής παρουσίας των μαρκών της στις αλυσίδες που διέκοψαν τότε τη λειτουργία τους.

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Σχεδόν 30% αύξηση εσόδων κατέγραψε η Ferrero στην Ελλάδα, επιτυγχάνοντας την επαναφορά του τζίρου της στα επίπεδα της περιόδου πριν από την «προκλητική» διετία 2016-2017, όταν και έχασε το 33% της αξίας των πωλήσεών της, λόγω της ισχυρής παρουσίας των μαρκών της στις αλυσίδες που διέκοψαν τότε τη λειτουργία τους.

Η γλυκιά «γεύση» που άφησε η εγχώρια θυγατρική στον μητρικό όμιλο Ferrero International S.A., στη χρήση που ολοκληρώθηκε το φετινό Αύγουστο, δίνει τη δυνατότητα για αντίστοιχα θετικές προβλέψεις για την τρέχουσα οικονομική περίοδο, που θα ολοκληρωθεί 31/3/2020, τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και κερδών.

Η Ferrero Ελλάδος, διαθέτοντας ισχυρή παρουσία στο ράφι τόσο στα σοκολατάκια όσο και στα αλείμματα σοκολάτας με το σήμα Nutella αλλά και τους ιδιαίτερα δημοφιλείς κωδικούς στα παιδιά Kinder, φέρεται να ευνοήθηκε σημαντικά από τις αλλαγές που συντελέστηκαν στις εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την ενεργοποίηση μεγάλου αριθμού σημείων που «άλλαξαν» χέρια και να διεύρυνε τα ισχυρά της μερίδια απορροφώντας σημαντικό μέρος της αύξησης που καταγράφει η κατηγορία των σοκολατοειδών. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα σοκολατάκια εμφανίζουν φέτος σημαντική αύξηση πωλήσεων η οποία στο επτάμηνο διαμορφώθηκε στο 11,5% (σ.σ.: οργανωμένη λιανική), ενώ «κινητικότητα» καταγράφεται και στα αλείμματα σοκολάτας, καθώς ισχυρά εγχώρια σήματα αλλά και μικροί παραγωγοί εισήλθαν στην κατηγορία. Μικρή υποχώρηση της τάξεως του 1,1% καταγράφηκε στο επτάμηνο στην αξία στα σοκολατένια αυγά. 

Σε αυτό το περιβάλλον η Ferrero Ελλάδος, στη χρήση της 1/9/2018-31/8/2019 εμφάνισε έσοδα 37,9 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 29,1% έναντι 29,3 εκατ. ευρώ της χρήσης που ολοκληρώθηκε στις 31/8/2018.

Η εξέλιξη αυτή κρίνεται θετική δεδομένου ότι η χρήση του 2016 είχε σημειωθεί σημαντική απώλεια τζίρου της τάξεως του 33% στα 26 εκατ. ευρώ, όταν στη χρήση 2015 και 2014, σύμφωνα με της δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, τα έσοδα της Ferrero στην εγχώρια αγορά διαμορφώνονταν κοντά στα 39 εκατ. ευρώ, επίδοση την οποία η εταιρεία προσέγγισε σημαντικά. 

Κερδοφορία

Βελτιωμένη εικόνα καταγράφηκε και σε επίπεδο κερδοφορίας, με τα προ φόρων αποτελέσματα να διαμορφώνονται σε 1,03 εκατ. ευρώ έναντι 889,1 χιλ. ευρώ ενισχυμένα κατά 14,4% και τα καθαρά κέρδη να σημειώνουν αύξηση 19% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση σε 634,6 χιλ. ευρώ. 

Η καθαρή θέση της εταιρείας στις 31/8/2019 διαμορφώνεται σε 3,7 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων αυξήθηκε κατά 36% στα 6,7 εκατ. ευρώ, επηρεαζόμενο κυρίως από τις διευρυμένες κατά 2 εκατ. ευρώ εμπορικές υποχρεώσεις. 

Παρά τις θετικές επιδόσεις, η Ferrero εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την εγχώρια αγορά ευμετάβλητη και παραμένει προσηλωμένη στην εφαρμογή ενός προγράμματος που αφορά τον αποτελεσματικότερο έλεγχο του λειτουργικού κόστους και την ενίσχυση της δυναμικής του προϊοντικού χαρτοφυλακίου.

Να σημειωθεί ότι η ελληνική εταιρεία αποτελεί 100% θυγατρική της Ferrero International S.A., η οποία έχει έδρα στο Λουξεμβούργο και δραστηριοποιείται παγκοσμίως στην παρασκευή προϊόντων ζαχαροπλαστικής.