Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019 15:20

Αρχίζει η επένδυση της Fourlis σε «μεσαία» και «μικρά» ΙΚΕΑ

Από τη Βουλγαρία θα αρχίσει η ανάπτυξη του νέου τύπου καταστημάτων ΙΚΕΑ, του ομίλου Fourlis, σε συνέχεια της απόφασης της μητρικής Interikea να υιοθετήσει στρατηγική καλύτερης προσέγγισης των καταναλωτών μέσω νέων concept καταστημάτων μεσαίου και μικρού τύπου. 

Από την έντυπη έκδοση

Tης Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Από τη Βουλγαρία θα αρχίσει η ανάπτυξη του νέου τύπου καταστημάτων ΙΚΕΑ, του ομίλου Fourlis, σε συνέχεια της απόφασης της μητρικής Interikea να υιοθετήσει στρατηγική καλύτερης προσέγγισης των καταναλωτών μέσω νέων concept καταστημάτων μεσαίου και μικρού τύπου. 

Το πλάνο για τον ελληνικό όμιλο προβλέπει για την επόμενη πενταετία την ανάπτυξη συνολικά 15 καταστημάτων στις χώρες που έχει παρουσία, με τα 5 να είναι μεσαίου μεγέθους και τα 10 μικρού. Η συνολική επένδυση δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί, μια και εξαρτάται από το αν τα νέα ακίνητα θα αποτελούν ιδιόκτητα ή ενοικιαζόμενα καταστήματα, ενώ μένει να διευκρινιστεί ο ρόλος που θα αναλάβει στην αξιοποίηση των νέων αυτών περιουσιακών στοιχείων του ομίλου η θυγατρική ακινήτων που διαθέτει, η Trade Estates ΑΕΕΑΠ. 

Η πρώτη επένδυση στη Βουλγαρία είναι ύψους 1 εκατ. ευρώ, καθώς πρόκειται για ενοικιαζόμενο χώρο. Σε αυτό το ύψος αναμένεται να κυμανθούν οι επενδύσεις και στα υπόλοιπα μεσαίου τύπου καταστήματα, αν και η πιθανότητα ιδιόκτητου ακινήτου προφανώς θα ανεβάζει το ύψος της επένδυσης. Η επανατοποθέτηση του σήματος στις τοπικές αγορές αρχίζει από τη Βάρνα, με ένα κατάστημα επιφάνειας 8.000 τ.μ. και αναμένεται να ανοίξει το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Στη συγκεκριμένη περιοχή λειτουργούσε pickup point του δικτύου ΙΚΕΑ, ενώ υπήρχε διαθέσιμος παρακείμενος χώρος που εν προκειμένω αποτέλεσε ευκαιρία για επέκταση. Τόσο τα μεσαίου τύπου όσο και τα μικρού θα είναι καταστήματα πλησίον ή μέσα στον οικιστικό ιστό ώστε να είναι πλησιέστερα στον καταναλωτή.

Η νέα στρατηγική του ομίλου που είχε προαναγγελθεί από τη διοίκηση προβλέπει ότι στις τρεις χώρες που ο όμιλος Fourlis λειτουργεί τα καταστήματα ΙΚΕΑ θα ανοίξουν 5 καταστήματα ΙΚΕΑ μεσαίου μεγέθους 5.000 - 12.000 τ.μ. και 10 καταστήματα μικρού μεγέθους 1.000 - 2.000 τ.μ. την επόμενη πενταετία. Μετά τη Βάρνα αναμένεται η ανάπτυξη και άλλων νέου τύπου ΙΚΕΑ, σε πρώτη φάση σε σημεία όπου ήδη λειτουργούν pick-up points, ενώ ταυτόχρονα διερευνώνται ευκαιρίες στην αγορά ακινήτων για την ανάπτυξη και μικρού τύπου ΙΚΕΑ, τόσο σε πόλεις που ήδη έχει παρουσία το δίκτυο, με την Αθήνα να αποτελεί προτεραιότητα, όσο και σε νέες. 

Αισιοδοξία

Η νέα στρατηγική εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει στην περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων του δικτύου ΙΚΕΑ του ομίλου Fourlis, που βλέπει με αισιοδοξία τον αντίκτυπο του εγχειρήματος σε μια περίοδο που η αγορά δείχνει να αλλάζει ψυχολογία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στη «N» στελέχη του.

Σημειώνεται ότι το δεύτερο εξάμηνο προβλέπεται να είναι βελτιωμένο ως προς τα οικονομικά αποτελέσματα έναντι του πρώτου, λόγω των ιστορικά αυξημένων εσόδων, της ισχυρής ανταγωνιστικής θέσης των εταιρειών λιανικής του ομίλου (IKEA, Intersport και The Athletes Foot), αλλά και της ισορροπημένης επέκτασης των δραστηριοτήτων του. Διευκρινίζεται μάλιστα ο σημαντικός ρόλος του οικονομικού περιβάλλοντος, καθώς η ταχύτητα εφαρμογής του προγράμματος της νέας κυβέρνησης είναι το κριτήριο για την προσέλκυση επενδύσεων και την αύξηση της κατανάλωσης. 

Υπενθυμίζεται ότι οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ) αυξήθηκαν κατά 1,6% στο α’ εξάμηνο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο 2018 και οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 132,9 εκατ. ευρώ (από 130,8 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2018), με EBITDA 12,4 εκατ. ευρώ (ή 8,9 εκατ. ευρώ χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) έναντι 8,8 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ παρουσίασε κέρδη προ φόρων 0,7 εκατ. ευρώ (κέρδη 1,4 εκατ. ευρώ χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) έναντι κερδών 1,2 εκατομμύριο ευρώ το 2018.