Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2019 11:08

Ανάπτυξη με 23% αναμένει η potpan

Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά έτοιμων γευμάτων διαβλέπει για την ερχόμενη πενταετία η ελληνική εταιρεία potpan, η οποία θέτει σε προτεραιότητα την «επέκτασή» της και στις διεθνείς αγορές. 

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά έτοιμων γευμάτων διαβλέπει για την ερχόμενη πενταετία η ελληνική εταιρεία potpan, η οποία θέτει σε προτεραιότητα την «επέκτασή» της και στις διεθνείς αγορές. 

Έχοντας κάνει «ντεμπούτο» το 2001, η potpan έχει καταφέρει να αναπτύξει σημαντικές συνεργασίες τόσο στο κομμάτι της λιανικής όσο και στη HoReCa, ενώ ταυτόχρονα έχει αναλάβει έργα τροφοδοσίας νοσοκομείων, σχολείων, δημόσιων υπηρεσιών, καθώς και τη σίτιση προσφύγων. 

Η εταιρεία διαθέτει μια ισχυρή ευελιξία δραστηριοποίησης που ανάλογα με τη συνεργασία αναπτύσσει «tailor made» παροχές. Για παράδειγμα, το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει κωδικούς έτοιμου φαγητού για αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και σίτιση προσωπικού επιχειρήσεων, ενώ δύναται να καλύψει «απρόβλεπτες» ανάγκες τροφοδοσίας μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων.

Ταυτόχρονα παρέχει ειδικά μενού για την κάλυψη αναγκών σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών στα νοσοκομεία, καθώς και ειδικά μενού για τη διατροφή μαθητών σε σχολεία. 

«Έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε έως και 45.000 γεύματα ημερησίως, ενώ σε ετήσια βάση προσφέρουμε 7 εκατ. μερίδες φαγητού» αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ιωάννης Τουτζιαρίδης, προσθέτοντας ότι «η στρατηγική απόφαση να δημιουργήσουμε βιομηχανική μονάδα χρησιμοποιώντας τις πιο εξελιγμένες τεχνικές, μας δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε την καλύτερη ποιότητα σε ανταγωνιστικό κόστος, καθώς αναπτύσσουμε οικονομίες κλίμακος».

Η εταιρεία λειτουργεί την κεντρική της μονάδα στην Αυλίδα, που αποτελεί επένδυση 4 εκατ., διαθέτει υποκαταστήματα στο Περιστέρι και στη Χίο και έχει παραγωγική συνεργασία με μονάδα στη Β. Ελλάδα. 

Οι σχεδιασμοί για το 2020 προβλέπουν ανανέωση των γραμμών συσκευασίας στην κατεύθυνση και της παραγωγής πιο φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών. Η εν λόγω επένδυση εκτιμάται ότι θα ανέλθει μεταξύ 0,5 εκατ. και 1 εκατ. ευρώ. 

Σε επίπεδο μεγεθών, το 2019 η potpan αναμένεται να εμφανίσει έσοδα 17 εκατ., ενισχυμένα 23% σε σχέση με το 2018. Όπως σημειώνει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Κωνσταντίνος Μπινιάρης «τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα στην εγχώρια αγορά, καθώς η κατηγορία των έτοιμων γευμάτων έχει αργήσει να αναπτυχθεί στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχουν πολλά πεδία από τα οποία προσδοκούμε να διευρύνουμε τη δυναμική μας.

Για παράδειγμα η εταιρεία μέχρι σήμερα προμηθεύει 45 ξενοδοχειακές μονάδες και εκτιμάμε ότι την επόμενη σεζόν θα πλησιάσουν τις 100. Αντίστοιχα, σημαντικά περιθώρια υπάρχουν στο κομμάτι της κάλυψης της σίτισης σε νοσοκομεία, ενώ και οι εξαγωγές αποτελούν προτεραιότητα για το εγγύς μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο η εκτίμησή μας κινείται στην κατεύθυνση της επίτευξης ενός ρυθμού της τάξεως του 25% ετησίως για τα επόμενα πέντε χρόνια».

Ειδικά για τις εξαγωγές, στο επίκεντρο βρίσκονται οι συνεργασίες με ισχυρές αλυσίδες με αιχμή τις αγορές Γερμανίας, Γαλλίας και Βρετανίας. Η potpan έχει ήδη συνεργαστεί με σήματα όπως η Delhaize και η ASDA.