Ένας νέος κολοσσός αυτοκινήτων «γεννιέται», καθώς ο γαλλικός όμιλος PSA Group συμφώνησε να συγχωνευθεί με την Fiat Chrysler Automobiles, σε μια συμφωνία πυο δημιουργεί την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Ένας νέος κολοσσός αυτοκινήτων «γεννιέται», καθώς ο γαλλικός όμιλος PSA Group συμφώνησε να συγχωνευθεί με την Fiat Chrysler Automobiles, σε μια συμφωνία πυο δημιουργεί την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Ο γαλλικός όμιλος και ο ιταλο-αμερικανικος υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία για 505-50 συγχώνευση των δραστηριοτήτων τους, όπως αναφέρουν σε κοινή τους ανακοίνωση. Η εταιρεία που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα έχει στο «τιμόνι» τον διευθύνοντα σύμβουλο της PSA Κάρλος Ταβάρες, ενώ ο πρόεδρος της Fiat, Τζον Έλκαν, θα έχει ισότιμο ρόλο στην εταιρεία.
Από τη συγχώνευση προκύπτει ένας κολοσσός αυτοκινήτων, αντάξιος να ανταγωνισθεί δυνατούς παίκτες του κλάδου όπως η γερμανική Volkswagen και εκτιμάται ότι θα έχει χρηματιστηριακή αξία περίπου 46 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας τη Ford Motor. Παράλληλα, ο «γάμος» φέρνει κάτω από την ίδια στέγη δύο οικογενειακές δυναστείες, τους Ανιέλι της Ιταλίας και τους Πεζό της Γαλλίας.
Με τη συγχώνευση ο όμιλος PSA -μητρικός της Peugeot και Citroen- αποκτά παρουσία στη Βόρειο Αμερική, ενώ θα βοηθήσει τη Fiat στην ανάπτυξη αντιρυπαντικής τεχνολογίας. Στόχος των δύο εταιρειών είναι η εξοικονόμηση 3,7 δισ. ευρώ ετησίως, χωρίς να χρειασθεί να κλείσουν κάποιο εργοστάσιο, έναν στόχο που διατηρούν σταθερό από τότε που αποκάλυψαν τις συζητήσεις περί συγχώνευσης, προ έξι εβδομάδων.
Η κινεζική Dongfeng Motor Corp., που διατηρεί μερίδιο 12% στην PSA, θα δει τη συμμετοχή της στο νέο όμιλο να μειώνεται στο 4,5%, λόγω της συγχώνευσης.
naftemporiki.gr