Με επενδύσεις ύψους 224 εκατ. ευρώ περίπου, σε αποθηκευτικούς χώρους σε Αθήνα και Κρήτη, νέο τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό, την έναρξη των εργασιών στο Θριάσιο Πεδίο, αλλά και την είσοδο στην ελβετική αγορά handling ξεκινά η νέα χρονιά για τον όμιλο Goldair. Πιο συγκεκριμένα, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος, σε συνάντηση με δημοσιογράφους εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 θα μπορέσουν να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του μεγαλύτερου Εμπορευματικού Κέντρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στο Θριάσιο που έχει αναδειχθεί ανάδοχος η κοινοπραξία Goldair Cargo - ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Με επενδύσεις ύψους 224 εκατ. ευρώ περίπου, σε αποθηκευτικούς χώρους σε Αθήνα και Κρήτη, νέο τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό, την έναρξη των εργασιών στο Θριάσιο Πεδίο, αλλά και την είσοδο στην ελβετική αγορά handling ξεκινά η νέα χρονιά για τον όμιλο Goldair. Πιο συγκεκριμένα, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος, σε συνάντηση με δημοσιογράφους εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 θα μπορέσουν να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του μεγαλύτερου Εμπορευματικού Κέντρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στο Θριάσιο που έχει αναδειχθεί ανάδοχος η κοινοπραξία Goldair Cargo - ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Μετά από καθυστέρηση ενός και πλέον χρόνου για την έγκριση της σύμβασης από την Κομισιόν, έχει προχωρήσει ο τρίτος κύκλος ανταλλαγής ερωτήσεων από την DG Comp προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ, με τον οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 158,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 54 εκατ. θα προέλθουν από τις ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair και τα υπόλοιπα 104 εκατ. από τραπεζικό δανεισμό. Το σύνολο των φορτηγών που θα εξυπηρετούνται ημερησίως, στην πλήρη λειτουργία του Θριασίου Ε/Κ είναι 400 και των βαγονιών 50, ενώ θα δημιουργηθούν 250.000 παλετοθέσεις και 210.000 τ.μ. αποθηκών. Την ίδια ώρα οι μέτοχοι της Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ Α.Ε.), με απόφασή τους κατά την τελευταία γενική συνέλευση, αποφάσισαν τη σταδιακή αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 35 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας την υποχρέωσή τους βάσει της σύμβασης παραχώρησης.
Σιδηροδρομικές μεταφορές
Σε ό,τι αφορά τη Rail Cargo Logistics Goldair (Διεθνείς Σιδηροδρομικές Μεταφορές Εμπορευμάτων) ενισχύονται οι επιχειρησιακές δυνατότητές της, ενώ το 2019 με βάση το τονάζ που μεταφέρθηκε η εταιρεία πέτυχε να καταστεί ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός μεταφορέας πετρελαίου και γενικότερα υγρών καυσίμων και πετρελαιοειδών στην Ελλάδα, με περισσότερους από 160.000 μεταφερόμενους τόνους πετρελαίου, pet coke κ.ά.
Επίσης σημαντικές είναι και οι ποσότητες ζάχαρης και δημητριακών που μεταφέρθηκαν σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και σε συνδυασμό με ταχύτατους χρόνους παράδοσης (Κροατία - Ελλάδα 2 ημέρες). Για τη συνεχή ανάπτυξή της η εταιρεία καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια για την ενίσχυση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, έχοντας ήδη 5 πιστοποιημένους μηχανοδηγούς, ενώ άλλοι 6 είναι στο τελικό στάδιο της πρακτικής τους άσκησης φτάνοντας πολύ σύντομα στο σύνολο των 11 μηχανοδηγών. Όσον αφορά το τροχαίο υλικό, αυτή τη στιγμή πραγματοποιούν δρομολόγια με 4 μηχανές έλξης (3 είναι πετρελαιοκίνητες και μία 1 ηλεκτροκίνητη) και αναμένεται εντός του 2020 να προστεθούν στο στόλο άλλες 3 μηχανές.
Για την Goldair Cargo (Διεθνείς Μεταφορές Εμπορευμάτων & Logistics) το 2019 έφερε θετικά αποτελέσματα. Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου επενδύσεων, ολοκληρώνοντας την ανέγερση νέων ιδιόκτητων αποθηκευτικών χώρων συνολικής επιφάνειας 10.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής και δρομολογώντας τις εργασίες για την κατασκευή αποθήκης και γραφείων έκτασης 3.000 τ.μ. στο Ηράκλειο Κρήτης, σε ιδιόκτητο οικόπεδο, συνολικής επένδυσης 8 εκατ. ευρώ.
Επίγεια εξυπηρέτηση
Αναφορικά με την επίγεια εξυπηρέτηση αεροδρομίων η Goldair Handling, όπως ανέφερε ο κ. Καλλίνικος, διατήρησε το 2019 το μερίδιο αγοράς της στην Ελλάδα, ενώ κατάφερε να ενισχύσει τα μερίδιά της στη διεθνή αγορά καθώς και να εισέλθει σε μια ακόμα χώρα (Ελβετία), κερδίζοντας τον διαγωνισμό για αποκλειστική παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ) στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης. Η έναρξη της εν λόγω λειτουργίας είναι προγραμματισμένη την 1η Ιανουαρίου 2020, με διάρκεια αδειοδότησης 5 έτη και θα απασχοληθούν περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι.
Επίσης, το 2019 εξυπηρέτησε πάνω από 129.000 πτήσεις σημειώνοντας άνοδο 1%, ενώ από τον εμπορευματικό σταθμό της εταιρείας στον ΔΑΑ διακινήθηκαν περίπου 51 χιλ. τόνοι εμπορευμάτων και ταχυδρομείου. Άξια αναφοράς, η υλοποίηση του ετήσιου επενδυτικού πλάνου της εταιρείας, με την ενίσχυση και ανανέωση (ακόμα και την ηλεκτροκίνηση) του επίγειου εξοπλισμού κατά 3,5 εκατ. ευρώ. Στο κομμάτι της απασχόλησης, κατά τη θερινή περίοδο, η εταιρεία απασχόλησε περισσότερους από 3.500 υπαλλήλους στην Ελλάδα (αύξηση 1,6%), κατέχοντας την 23η θέση βάσει της κατάταξης της ICAP στο «Leading Employers in Greece». Στο εξωτερικό (Κύπρο και Βουλγαρία) απασχολήθηκαν περισσότεροι από 1.100 εργαζόμενοι.
Τέλος, όσον αφορά το πελατολόγιο της, στην Ελλάδα η Goldair Handling πρόσθεσε νέες συνεργασίες, όπως η Air Europa Cargo, Austrian Airlines (SKU Airport), Get Jet, Oman Air, Saudia & Saudia Cargo, Skyup Airlines ενώ παράλληλα ανανέωσε συμφωνίες με σημαντικούς πελάτες της όπως η Αegean, Aeroflot, American Airlines, Cyprus Airways, Emirates, iFly, Lot, Lufthansa, Novair, Smartlynx, Star air, Sundair, UPS, Ural Airlines, Utair, Yamal κ.ά.