«Σερβίροντας» ελληνικό espresso, η Kafea Terra Food & Drinks ΑΕΒΕ προσβλέπει σε ρυθμούς ανάπτυξης 8%-12%, θέτει υψηλά τον πήχη στις εξαγωγές και επενδύει σημαντικά κεφάλαια στη στήριξη των αναπτυξιακών της σχεδιασμών στο «στόχαστρο» των οποίων βρίσκεται το κανάλι της λιανικής.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
«Σερβίροντας» ελληνικό espresso, η Kafea Terra Food & Drinks ΑΕΒΕ προσβλέπει σε ρυθμούς ανάπτυξης 8%-12%, θέτει υψηλά τον πήχη στις εξαγωγές και επενδύει σημαντικά κεφάλαια στη στήριξη των αναπτυξιακών της σχεδιασμών στο «στόχαστρο» των οποίων βρίσκεται το κανάλι της λιανικής.
Αναλυτικότερα, η Kafea Terra, είναι η εταιρεία που «έμαθε» στην εγχώρια αγορά τον καφέ espresso αφού από το 1988 αποτελεί τον αποκλειστικό διανομέα του ιταλικού σήματος Ιllycaffe.
Σήμερα, η εταιρεία αποτελεί το μεγαλύτερο εισαγωγέα της Ιllycaffe σε ποσότητα στην Ευρώπη -η πρώτη χώρα- και δεύτερος, παγκοσμίως, μετά τις ΗΠΑ.
Το 2002 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο για την Kafea, καθώς ο ιδρυτής Γιάννης Ιωσηφίδης αποφάσισε μαζί με την ομάδα των στελεχών του να επεκτείνουν τη δραστηριότητα και στην παραγωγή, προχωρώντας στη δημιουργία της πρώτης πρότυπης ελληνικής βιομηχανικής μονάδας επεξεργασίας πράσινου καφέ. Το πρώτο λανσάρισμα του ελληνικού brand Dimello έγινε το 2006.
Το «στοίχημα» της Dimello κερδήθηκε γρήγορα στο κανάλι της εστίασης, με την εταιρεία να εμφανίζει σήμερα μερίδιο αγοράς 22% στη HoReCa, το οποίο «μοιράζεται» σχεδόν ισόποσα μεταξύ των δύο σημάτων (Illy και Dimello). Σημειώνεται ότι το κανάλι της εστίασης αποτελεί το 80% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.
Κατ’ οίκον κατανάλωση
Πλέον στο επίκεντρο βρίσκεται η διεκδίκηση μεριδίου και από την «πίτα» της κατ’ οίκον κατανάλωσης, με την εταιρεία να έχει προχωρήσει στο λανσάρισμα κωδικών Dimello για τα εγχώρια ράφια, espresso και φίλτρου, ενώ πολύ πρόσφατα έκανε και «ντεμπούτο» στις κάψουλες καφέ.
Σε εξαγωγικό επίπεδο, το αποτύπωμα της Dimello είναι ακόμα σχετικά περιορισμένο, καθώς εξάγεται περί το 8% των παραγόμενων ποσοτήτων. Ωστόσο ο απώτερος στόχος είναι οι εξαγωγές να αγγίξουν το 20% των εσόδων. Σήμερα το σήμα Dimello έχει παρουσία σε έντεκα αγορές, οι ισχυρότερες εκ των οποίων είναι η Γερμανία, η Βρετανία, η Κύπρος και η Βουλγαρία. Στις τρεις τελευταίες η Kafea διατηρεί θυγατρικές εμπορικές εταιρείες.
Στον άξονα των συνολικών της σχεδιασμών η Kafea προσβλέπει σε μίνιμουμ ρυθμούς ανάπτυξης 8%-12% στην πενταετία.
Αξίζει να επισημανθεί ότι το όλο εγχείρημα για την παραγωγή ελληνικού espresso έχει απορροφήσει μέχρι στιγμής κεφάλαια ύψους 18-20 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περί τα 9 εκατ. ευρώ αφορούν τις επενδύσεις στα ακίνητα (σ.σ.: η εταιρεία έχει παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Παιανία και αποθήκες 4.000 τ.μ. στην περιοχή του Μαρκόπουλου), ενώ τα υπόλοιπα κάλυψαν τη δημιουργία γραμμών παραγωγής και λοιπού εξοπλισμού.
Η πιο πρόσφατη επένδυση αφορά τη γραμμή για την παραγωγή καφέ σε κάψουλες, που προσέγγισε τα 2 εκατ. ευρώ και ενεργοποιήθηκε προ λίγων μηνών, ενώ στα πλάνα της εταιρείας βρίσκεται ήδη η δημιουργία ακόμα μιας νέας μονάδας ψησίματος και παράλληλα εξετάζεται η δυνατότητα χρήσης ρομποτικής στο κομμάτι της συσκευασίας.
Πορεία μεγεθών
Αναφορικά με την πορεία των μεγεθών, η φετινή χρονιά αναμένεται να εμφανίσει ενισχυμένα έσοδα κατά περίπου 10% στα 72,1 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης καφέ (περί τα 62,6 εκατ. χωρίς της προσμέτρηση του ΕΦΚ) σε σχέση με το 2018.
Να σημειωθεί ότι η συμμετοχή της Dimello στον συνολικό τζίρο αποτελεί περί το 35% με την τάση να είναι αυξητική. Υψηλότερη είναι η αύξηση που αναμένεται στην προ φόρων κερδοφορία, με το ποσοστό να προσεγγίζει το 13,5% και τα αποτελέσματα να διαμορφώνονται στα 9,4 εκατ. ευρώ.