Οι δραματικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής τα τελευταία χρόνια έχουν πείσει ακόμη και τους πιο δύσπιστους για την ανάγκη δραστικής μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας IMO έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους προς αυτή την κατεύθυνση, δημιουργώντας από τώρα τα θεμέλια για ένα ενεργειακό μέλλον χωρίς άνθρακα.
Οι δραματικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής τα τελευταία χρόνια έχουν πείσει ακόμη και τους πιο δύσπιστους για την ανάγκη δραστικής μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας IMO έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους προς αυτή την κατεύθυνση, δημιουργώντας από τώρα τα θεμέλια για ένα ενεργειακό μέλλον χωρίς άνθρακα.
Κλειδί σε αυτή την προσπάθεια αναδεικνύεται το LNG και όχι τυχαία. Πρόκειται για ένα από τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, με πρακτικά μηδενικές εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων και ενώσεων θείου (μείωση κατά 90% σε σχέση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα) και σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές οξειδίου του αζώτου (75%) και διοξειδίου του άνθρακα (25%). Επιπλέον διαθέτει μία ασφαλή και εφαρμοσμένη τεχνολογία ως προς την αποθήκευση, μεταφορά και χρήση του. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα πλεονεκτήματα που οδήγησαν την Ε.Ε. στο να το επιλέξει έναντι των συμβατικών καυσίμων στη Ναυτιλία.
Τα τελευταία χρόνια, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) έχει εξαπλωθεί ραγδαία στις θαλάσσιες μεταφορές της Βόρειας και της Δυτικής Ευρώπης, και πλέον, χάρη στο Poseidon Med II, εισέρχεται δυναμικά και στη ναυτιλία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ο λόγος για το ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Poseidon Med II στο οποίο συμμετέχουν πέντε κομβικοί λιμένες (Πειραιάς, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Λεμεσός) και ο τερματικός σταθμός LNG στη Ρεβυθούσα. Η συνεισφορά του ΡΜΙΙ θα είναι καθοριστική ως προς την εδραίωση μιας βιώσιμης και αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας που καθιστά το LNG μία οικονομικά και εμπορικά αποδοτική λύση για τη Ναυτιλία της Ανατολικής Μεσογείου.
Το Πρόγραμμα σχεδιάζει και υλοποιεί παρεμβάσεις σε κάθε κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τον Τερματικό Σταθμό LNG στη Ρεβυθούσα και τους μεγάλους λιμένες της ευρύτερης περιοχής, μέχρι τα πλοία, έως και τη θέσπιση του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την ασφαλή χρήση του καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα:
Με αυτά τα κεκτημένα στο ενεργητικό του, το PMII χτίζει από τώρα συνέργειες με άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα (BlueHUBS, SuperGreen), για τη στήριξη και την επέκταση της εφοδιαστικής αλυσίδας και μετά τη λήξη του, το 2020, δρομολογώντας νέες παρεμβάσεις σε λιμένες, πλοία και στη Ρεβυθούσα, μεταξύ των οποίων: η δημιουργία ενός κινητού σταθμού LCNG στον λιμένα του Ηρακλείου και δύο κινητών σταθμών LCNG στον λιμένα της Λεμεσού, ένα μικρό στόλο βυτιοφόρων μεταφοράς LNG για ανεφοδιασμό πλοίων και εγκαταστάσεων, την κατασκευή δύο υβριδικών Catamaran κινούμενων με LNG/ ηλεκτρική ενέργεια με έδρα τον λιμένα του Πειραιά καθώς και δύο πλοίων ανεφοδιασμού LNG (Bunkering vessels) με έδρα τους λιμένες του Πειραιά και της Λεμεσού αντίστοιχα.
Με μια ολιστική προσέγγιση προβλέποντας όλες τις ανάγκες μιας βιώσιμης και αποτελεσμα-
τικής εφοδιαστικής αλυσίδας LNG, το PMII καθιστά το συγκεκριμένο καύσιμο ως μια από τις οικονομικότερες και αποδοτικότερες λύσεις για τους πλοιοκτήτες, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για πιο καθαρές και ανταγωνιστικές θαλάσσιες μεταφορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
*Την αποκλειστική ευθύνη της παρούσας έκδοσης φέρει ο συγγραφέας της. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των περιεχομένων σ' αυτήν πληροφοριών.