Με 18 θέματα που αφορούν τροποποιήσεις δρομολογίων και μία εκπρόθεσμη δρομολόγηση, καθώς πρόκειται για νέο πλοίο στην ελληνική ακτοπλοΐα, συνέρχεται την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο επίσης θα γνωμοδοτήσει και τη διενέργεια νέου διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Με 18 θέματα που αφορούν τροποποιήσεις δρομολογίων και μία εκπρόθεσμη δρομολόγηση, καθώς πρόκειται για νέο πλοίο στην ελληνική ακτοπλοΐα, συνέρχεται την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο επίσης θα γνωμοδοτήσει και τη διενέργεια νέου διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές.
Το πιο ενδιαφέρον θέμα ωστόσο στο επικείμενο ΣΑΣ είναι το αίτημα δρομολόγησης του ταχύπλοου οχηματαγωγού επιβατηγού «Thunter» (αστραπή) της ακτοπλοϊκής εταιρείας Fast Ferries στη γραμμή Σαντορίνη - Νάξος - Μύκονος - Πειραιάς και επιστροφή για το διάστημα από 01-06-2020 μέχρι και 30-09-2020, δηλαδή για όσο διάστημα υποχρεούνται από τη νομοθεσία τα ταχύπλοα να εκτελούν δρομολόγια. Ένα θέμα που ήδη έχει γράψει τη δική του «ιστορία».
Το «Thunter» το αγόρασε η Fast Ferries τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και μετασκευάζεται αυτή την περίοδο στο Πέραμα. Είναι το πρώτο νέο πλοίο που δρομολογείται στην ελληνική ακτοπλοΐα μετά τις εκλογές του Ιουλίου και θα φέρει και την ελληνική σημαία, όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας.
Επισημαίνεται ότι για πρώτη φορά η Fast Ferries έφερε το αίτημα της δρομολόγησης του «Thunter» τον προηγούμενο Οκτώβριο (16/10/2019). Ωστόσο το ΣΑΣ αποφάσισε τότε αναβολή του θέματος αυτού και ενώ δεν υπήρξε κάποια αντίρρηση από άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία (το πλοίο ξεκινά τα δρομολόγιά του από τον Πειραιά απόγευμα και δεν υπήρχαν άλλα δρομολόγια εκείνη την ώρα).
Το σκεπτικό της αναβολής εκ μέρους του υπουργείου ήταν ότι θα πρέπει να είχαν πρώτα εκδοθεί οι ανακοινώσεις όλων των πλοίων που προσεγγίζουν Σαντορίνη. Και ενώ το αίτημα του «Thunter» δεν συζητήθηκε στο ΣΑΣ του Οκτωβρίου, στη συνέχεια η SeaJets με υπόμνημά της (21/11) ζήτησε να μη γίνει δεκτή η αίτηση της Fast Ferries, επικαλούμενη την παρουσία πολλών πλοίων που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα νησιά, άρα δεν εκπληρώνεται η προϋπόθεση της ύπαρξης «συγκοινωνιακών αναγκών» που προβλέπει η νομοθεσία για να γίνει δεκτή η εκπρόθεσμη δρομολόγηση.
Παράλληλα κατέθεσε και τροποποίηση δρομολογίου πλοίου της το οποίο το «έφερε» πάνω σχεδόν στα δρομολόγια που είχε ζητήσει το «Thunter», όπως υποστηρίζει η Fast Ferries.
Τώρα το ΣΑΣ καλείται να γνωμοδοτήσει και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης να αποφασίσει σχετικά με τη δρομολόγηση του νέου πλοίου και να λύσει έναν γόρδιο δεσμό, όπως συνέβη τουλάχιστον άλλες έξι φορές τα τελευταία χρόνια, στις περιπτώσεις που νέα πλοία ζητούσαν εκπρόθεσμα τη δρομολόγησή τους στην ακτοπλοΐα, αφού η αγορά τους από τους πλοιοκτήτες συνέπιπτε να γίνει σε περίοδο που δεν μπορούσαν να δηλωθούν με τακτική δρομολόγηση. Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρξαν αντιρρήσεις από τους ανταγωνιστές, ωστόσο τελικά όλα τα πλοία δρομολογήθηκαν.