Σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κατά 10% προσανατολίζονται ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της εισαγωγής των νέων ακριβότερων καυσίμων που θα χρησιμοποιούν τα πλοία από τις αρχές του 2020. Τα παραπάνω επισημαίνει η Ομοσπονδία Τουριστικών Γραφείων FedHatta σε σχετική ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι οι αυξήσεις αυτές θα αποφευχθούν εφόσον μειωθεί ο ΦΠΑ στα εισιτήρια ώστε να απορροφηθεί η αύξηση. Ειδικότερα, όπως σημειώνει ο κ. Δημήτρης Πετρόπουλος, εκπρόσωπος του HATTA στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η νέα ποιότητα καυσίμων που θα κληθούν να χρησιμοποιούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έχει ως αποτέλεσμα από 1η.1.2020 την αύξηση του κόστους καυσίμων περίπου κατά 120,00 ευρώ τον τόνο, με προφανείς επιπτώσεις για τους επιβάτες, τους μεταφορείς και την οικονομία των νησιών γενικότερα.
Από την έντυπη έκδοση
Σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κατά 10% προσανατολίζονται ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της εισαγωγής των νέων ακριβότερων καυσίμων που θα χρησιμοποιούν τα πλοία από τις αρχές του 2020. Τα παραπάνω επισημαίνει η Ομοσπονδία Τουριστικών Γραφείων FedHatta σε σχετική ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι οι αυξήσεις αυτές θα αποφευχθούν εφόσον μειωθεί ο ΦΠΑ στα εισιτήρια ώστε να απορροφηθεί η αύξηση. Ειδικότερα, όπως σημειώνει ο κ. Δημήτρης Πετρόπουλος, εκπρόσωπος του HATTA στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η νέα ποιότητα καυσίμων που θα κληθούν να χρησιμοποιούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έχει ως αποτέλεσμα από 1η.1.2020 την αύξηση του κόστους καυσίμων περίπου κατά 120,00 ευρώ τον τόνο, με προφανείς επιπτώσεις για τους επιβάτες, τους μεταφορείς και την οικονομία των νησιών γενικότερα.
Ήδη ακτοπλοϊκές εταιρείες συζητούν για αυξήσεις 10% για να καλύψουν τη διαφοροποίηση αυτή. Υπάρχει βέβαια και η πρόταση να υπάρξει, για τα πλοία που θα χρησιμοποιήσουν το καύσιμο αυτό, μείωση του συντελεστή ΦΠΑ, έτσι ώστε απορροφηθεί η αύξηση στα εισιτήρια. Ίσως να είναι τέτοια η ανάγκη για λύση σε αυτό το ζήτημα, που αν δεν δοθεί η ανάλογη προσοχή να μετεξελιχθεί σε «εθνικό θέμα», σημειώνει ο κ. Πετρόπουλος.
Ο εκπρόσωπος της FedHatta αναφέρεται και στον προγραμματισμό των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τη νέα χρονιά, σημειώνοντας ότι παρότι οι ακτοπλοϊκές έχουν την υποχρέωση να καταθέτουν τα δρομολόγιά τους μέχρι 31 Ιανουαρίου κάθε έτους για την εκάστοτε δρομολογιακή περίοδο (Νοέμβριος ‘19-Οκτώβριος ‘20), πολλές από αυτές ζητούν δομικές αλλαγές στα εγκεκριμένα δρομολόγιά τους. Αυτό, προσθέτει, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στο τουριστικό προϊόν, καθώς δεν υπάρχουν ανοικτά πλάνα για να βλέπουν οι χρήστες τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν οι αντίστοιχες κρατήσεις και να δυσχεραίνονται οι επιλογές των τουριστών.
Υπάρχουν ήδη αντιδράσεις από το HATTA και άλλους συνδικαλιστικούς φορείς, προς το ΥΕΝ, ώστε να τερματιστεί το φαινόμενο αυτό, διότι, τελικά, πρόκειται για ένα ζήτημα που θα επηρεάσει άμεσα το τουριστικό προϊόν της χώρας στο σύνολό του, τονίζει ο κ. Πετρόπουλος.