Σε υψηλότερα επίπεδα κινήθηκαν φέτος οι πωλήσεις κατά το διπλό market event (Black Friday και Cyber Monday) στις αγορές της Αθήνας, του Πειραιά και των τοπικών της Περιφέρειας Αττικής, σύμφωνα με την έρευνα σε 20 τοπικούς Εμπορικούς και Επαγγελματικούς Συλλόγους.
Από την έντυπη έκδοση
Σε υψηλότερα επίπεδα κινήθηκαν φέτος οι πωλήσεις κατά το διπλό market event (Black Friday και Cyber Monday) στις αγορές της Αθήνας, του Πειραιά και των τοπικών της Περιφέρειας Αττικής, σύμφωνα με την έρευνα σε 20 τοπικούς Εμπορικούς και Επαγγελματικούς Συλλόγους, καθώς και σε μικρό δείγμα μεγάλων αλυσίδων και μμε λιανικής, γενικού εμπορίου σε κεντρικές και περιφερειακές αγορές από το τμήμα Μελετών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ).
Η τηλεφωνική έρευνα πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 29/11 - 2/12/2019. Το σύνολο των πωλήσεων κινήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα (4%-5%) σε σχέση με πέρυσι.
Όπως αναφέρει το ΕΒΕΠ, την 7ήμερη περίοδο των προαγορών και των παραλαβών ξεπεράστηκε το 8% του ετήσιου τζίρου των επιχειρήσεων και ενισχύθηκε περαιτέρω η τάση μετακίνησης από τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις στις μεγαλύτερες, τους πολυχώρους και τα πολυκαταστήματα.
Η μίνι έρευνα κατέληξε σε πολλά συμπεράσματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται:
-Η εντυπωσιακή συμμετοχή νέων κλάδων και στα δύο market events, όπως των σούπερ μάρκετ, της εστίασης, των παρόχων ενέργειας και συνδρομητικής τηλεόρασης, των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, των κομμωτηρίων, ακόμα και των αεροπορικών εταιρειών.
-Η διεύρυνση σε περισσότερες δραστηριότητες δείχνει ότι αφενός οι επιχειρήσεις ακολουθούν τις νέες πρακτικές πωλήσεων και αφετέρου οι καταναλωτές ανταποκρίνονται στον βομβαρδισμό των διαφημίσεων που δέχονται.
-Οι πρώτες εκτιμήσεις από διάφορες έρευνες προσεγγίζουν έναν περίπου εβδομαδιαίο τζίρο της τάξεως των 3 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το 8% του ετήσιου τζίρου της λιανικής.
-Οι 6 στους 10 καταναλωτές εκτιμάται ότι αγόρασαν 3-4 προϊόντα και υπηρεσίες αυτές τις ημέρες.
-Οι καταναλωτές, σύμφωνα με το μ.ό. των αποδείξεων σε πολυχώρους, πολυκαταστήματα και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, ξόδεψαν ο καθένας 180-200 ευρώ.
-Οι 7 στους 10 χρησιμοποίησαν κάρτα και μόνο 3 στους 10 μετρητά.